Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

behöver hjälp, har ett par frågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej hej, jag är ny och blev först och främst medlem eftersom jag antog att det fanns många ipod-användare här som förstår sig bättre på den än vad jag gör.

första frågan lyder--> när du lutar din pod (min är en 20gb, det kanske är skillnad på pod och pod) så att den lutar nedåt och bortåt (som om den vore en skidbacke som lutade nedåt och dina ögon var den högsta punkten på backen:P) från dina ögon, är det en mörk linje i mitten på skärmen då? för det är det på min, den syns inte alls om man håller den som man ska göra, men om man lutar den syns det litet. det är som mörkast längst ner upp till mitten, högre upp syns det knappt. jag är rädd för att det ska vara nåt fel med den:S den fungerar annars som vanligt, alltså.

andra frågan--> ska man vänta med att ladda batterierna tills det nästan precis är urladdat eller ska man ladda det nån gång i veckan? har hört olika svar på den frågan och vet inte hur jag ska göra. jag har haft min pod i ungefär två veckor och har inte laddat den sedan dess (hälften av batterisymbolen är urladdat).

den sista frågan--> när man inte haft på pod'en på ett tag (inte tryckt på några knappar, då kommer man ju oftast till menyn direkt), är det då riktigt att apple-logon kommer fram och startar upp pod'en? eller är det nåt fel då? det hände mig när jag inte använt pod'en på cirka fem dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-13 17:05

1 & 3 ja så är det.

2: sök. finns många batteritrådar

Ursprungligen av xtrem:

1 & 3 ja så är det.

2: sök. finns många batteritrådar

men jag har ju sökt:P sökte på 'batteri' och det var väl rätt? jag satte mig iallafall ett par timmar på apple.com och hittade svar på de flesta av mina frågor (har alltså suttit där innan, tro inte att jag struntat i alla instruktioner, har läst de flesta:O är väldigt noga med sånt), det stod bland annat att man skulle ladda pod'en efter ca 11-14 dagar om man inte använt den så mycket. men det tog ett långt tag innan jag hittade rätt, jag kommer nog ha bra användning av er i framtiden>: ) *muehehe*
jaså, så det mörka strecket är inget fel? tack gud. *ser from ut*

1
Bevaka tråden