Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var stolta, Nanoägare!

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vill bara uttrycka mig lite som nybliven Nano-ägare och första iPod ägare!
Nanon släpptes för drygt 1 månad sedan, ja va snabb på gröten och beställde den efter några dagars funderande.
Efter två-tre veckors användning läser ja ytliga rykten om en "ny iPod" ?
- Va fan nu sysslar dom med? Eller är det ett missförstånd , tänkte jag.

Idag brann det verkligen i knutarna, kunde föreställa mig hur alla satt som dräglande hundar och väntade på den nya podden!
Lite bilder började cirkulera runt på olika forum "Äsch, detta måste vara bildmontage" var det många som skrev.
Men nej nej, allt stämmde mycket väl.

Nu sitter jag med min iPod nano i handen, den ligger varmt om mitt hjärta och jag känner faktiskt ingen besvikelse alls över att dom nu släppt en "storebror" till Nanon. Det ja vill säga är att jag tycker inte några andra nyblivna Nano-ägare ska känna besvikelse heller - Var stolta och lyssna på Nanon med Stolthet ! ...

Kanske sitter ni några och tänker - Jag skulle ha väntat lite till !
- Skitsnack, isåfall ska du inte köpa några såna här prylar alls för så fort du blundar skapas en nyare och bättre pryl som står framför dina ögon när du öppnar dom åter !

Jag är bara så jäkla fascinerad hur Apple lyckas kläcka så fina ägg från sin gård !
Dom är guld värda helt enkelt ! Respect !

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 06:42

Måste säga att G5an är en riktig design miss. Klickhjulet är på tok för litet i förhållande till skärmen. Tycker det är dåligt att Apple byter ut sina iPods hela tiden. Bara för att någon annan kommer med en mp3 spelare som kan visa filmer måste inte iPoden också göra det. Nej jag är faktiskt lite besviken på Apple, skärpning!

Som du säger daniels så är jag inte det minsta ledsen att jag köpte en nano. Den är duktigt mycket snyggare än G5an.

  • Medlem
  • 2005-10-13 07:05

Nanon är grym, speciellt efter man låst upp den till 103-104 db. Plus Audio Technica FC-7. Får gåshud under varje Astrix låt.

Ursprungligen av d0e:

Nanon är grym, speciellt efter man låst upp den till 103-104 db. Plus Audio Technica FC-7. Får gåshud under varje Astrix låt.

Var rädd om hörseln bara, den är skörare än du tror.

Jupp jag gillar min nano som fan..första ipoden jag har skaffat och gillar den skarpt! har inte gillat ipod så mycke innan för det var inget som lockade mig..men nu så kom nanon ut u mörkret som var liten och sexig och hadde färg skärm! Henne ska vi haaa hörde jag hur minna öron och händer skrek! Sen den nya Ipoden nu da,njaa hadde först en tanke kanske man ska vänta och se hur den blir...men vad e det jag ska göra igentligen med min ipod...Jo jag ska lysnna på musik!! Ska jag gå runt och hålla i en film i handen när jag e ute och går?? Ne det e musiken jag vill höa från en snyg maskin! Nano blev svaret! Jag hoppas att jag och ni kommer få sköna stunder med vår nya vän!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 17:49

Hejsan!

Jag har idag beställt den nya ipoden, men var stolt över nanon, för det är jag
Liten alla frågar vad det....

Grymt stolt över den.....

Coolt

Vill bara uttrycka min lycka över att nu blivit en stolt nanoägare

Ursprungligen av Littlekick:

Vill bara uttrycka min lycka över att nu blivit en stolt nanoägare

Välkommen broder!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 19:34

Enligt mig så är inte Nanon och den nya Ipoden direkta "konkurrenter"... titta bara på prisskillnaden och prestandan... Det är ju knappast så att den nya har ersatt Nanon!!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-13 19:37

Nej, snarare är det ju så att den nya ersatt iPod Photo/G4, precis som nano:n ersatte mini:n.

Ursprungligen av Spyder:

Nej, snarare är det ju så att den nya ersatt iPod Photo/G4, precis som nano:n ersatte mini:n.

Precis, jag köpte nanon därför att jag länge velat ha en ipod men tyckte att de som fanns var för stora. Därför sliter jag inte mitt hår för att jag inte väntade och köpte G5:an istället.

Tack!

Kom som ett slag i magen när jag läste om den nya ipod:en. Har, som de flesta andra, bara ägt min nano under 3-4 veckor
Första tanken var: Coolt, en ipod som man kan spela musiv-videos med. Borde skitit i att köpa nanon! Men efter att ha blivit övertygad av er andra nano ägare förstår jag nu att den nya ipod:en inte alls är någon konkurrent med min älskade nano Och att titta på "film" i sånt litet format INTE är någonting att ha!
Alltså, ännu en gång håller jag mitt huvud höggt och låter nanon massera mina öron

Nano 4-life!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-13 20:49

Bra talat!! Ja menar om man är besviken för att man köpte nanon och inte G5:an så måste man vara en sån som måste ha den allra nyaste! För om man nu i stället vill ha G5:an varför köpte man då inte en Photo?? det är ju trots allt en stor skillnad på en 30gb hårdisk och ett 4 gb flashminne och om man har behovet av en G5:a skulle man väll köpt en photo? eller? :rolleyes:

Nej en nano blir det ingen tvekan! den svara är ju bara så snygg!! (och har ni sett den nya:s klickhjul som är pyttelitet mot den stora spelaren, ser inte alls snyggt ut!!)

säger bara en sak Ipod Nano is the shit!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-13 21:13
Ursprungligen av Rafale:

säger bara en sak Ipod Nano is the shit!!

Och vad betyder det?

Ursprungligen av ridax:

Och vad betyder det?

Vi får nog skicka dig på Feven's språkskola: http://www.fevenstacktal.tk/

shit, när vi ändå håller på att spåra ur kan jag hänvisa habibi ridax till denna Cok najsa ordlistan för att utöka ordförådet lite

Ursprungligen av daniels:

shit, när vi ändå håller på att spåra ur kan jag hänvisa habibi ridax till denna Cok najsa ordlistan för att utöka ordförådet lite

Eller
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=the+shit&defid=49241

Ursprungligen av Rafale:

säger bara en sak Ipod Nano is the shit!!

Nej nej nej, det skrivs:
"iPod nAn0 Is teH ShiT!!!111!!1!eleven!!!1!!"

Ursprungligen av rage77:

Nej nej nej, det skrivs:
"iPod nAn0 Is teH ShiT!!!111!!1!eleven!!!1!!"

men lägg ner ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-13 21:24

"iPod nanon är skiten"

Ursprungligen av Stenelo:

"iPod nanon är skiten"

LOL !
____________
Absolut inte - att nya iPoden skulle uppträda som någon konkurrent mot Nanon, inte så ja menar.
Ville bara framföra att ingen ska behöva känna sig "lurad" och slå sin skalle i väggen för att man inte så att säga väntade... Utan att istället va nöjd att man tillhör "familjen" och att den i sin tur fått tillökning - och att inte se nya ipoden som "den fula ankungen"....

Vilken löjlig tråd.

Är riktigt stolt över min nano, och ångrar inte en sekund att jag köpte denna snygga och eleganta maskin!

Man kan ju inte reta sig på iPod G5, den är ju som påpekats en helt annan kategori spelare.

Jag kommer stolt ha min iPod nano i bilen iaf, alla min afvoritlåtar får plats på strax under 3GB så den passar utmärkt för ändamålet.

När något är "the shit", menar man att det är bra...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-14 14:55

Ingenstans ångrar jag att jag köpte en nano. Även om G5'an hade kommit före nanon hade jag aldrig köpt G5'an, helt enkel för stor för min smak.
Vad har G5'an som får det att pirra i magen? Det är en stor iPod med mycket plats för musik, det fanns väl redan, eller? Jag förstår att det kanske var dags att släppa en ny vanlig iPod men att man nu kan titta på filmklipp på en 2" display (Ingen aning hur stor displayen är) kan väl inte vara något som får nuvarande iPodägare att gråta av lycka.

Körde med min nano + zCover på gymet idag. Funkar ok. Fast ett bältesclips alt. ett sånt armband kanske funkar ännu bättre.
Fick nytt personligt rekord på konditionsmaskinen, tack vare lite skön musik!

Nu ska jag bara fixa några grymma dj-set man kan ha å lyssna på.

har alltid gillat ipod men har alldrig velat köpt en för att jag tyckte dom va för stora å klumpiga sen kom nanon då slängde jag mig på datorn å beställde en.. tycker d e bästa spelaren jag har haft.. å idag köpte jag ett sånt här silikon skydd till den underbart de blev..

Nano FTW

Är nanon så fetegrym som alla påstår trots repor, kasst batteri, skör skärm och allt annat joll? Jag vill ha en för att den är så himla snygg, men frågan är om det är värt att slänga 2500:- på en pryl som beräknas hålla i 6 månader??

Bevaka tråden