Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns det en iTrip!

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen har Griffin fixat en iTrip, även om det kanske inte var vad vi "småskalighetsälskande" nano-ägare hade förväntat oss...

http://www.griffintechnology.com/products/itrip30/index.php

(om man väntar kanske de minskar på storleken?)

Herrejäklar vad den är dyr :|

Ursprungligen av JanneK:

Herrejäklar vad den är dyr :|

De tror nog att de kan få så mycket för den, och jag säger inte emot...

Halloj!

En dum fråga: Vad exakt gör/är en iTrip? Ser coolt ut, vill köpe en

Peace!

Ursprungligen av KeN*CiK:

Halloj!

En dum fråga: Vad exakt gör/är en iTrip? Ser coolt ut, vill köpe en

Peace!

Fungerar som en radiosändare som kopplas till iPoden och på så vis kan du lyssna på musiken t ex i din bilradio genom att söka upp den valda frekvensen MEN som i sin tur är olagligt i Sverige om du inte har tillstånd att sända så du vet.
Använd sökfunktionen i forumet för att få mer info om iTrip.

Ursprungligen av daniels:

Fungerar som en radiosändare som kopplas till iPoden och på så vis kan du lyssna på musiken t ex i din bilradio genom att söka upp den valda frekvensen MEN som i sin tur är olagligt i Sverige om du inte har tillstånd att sända så du vet.
Använd sökfunktionen i forumet för att få mer info om iTrip.

Jag tackar och bockar för det "givande" svaret!

Om jag nu fattat rätt måste man alltså lyssa via någon form av "radio sändare"? Låter inte det lite konstigt/efterblivet? Om man ändå måste sitta i en bil för att kunna lyssna på radio, är det ju bara krångligt att koppla in ipoden ist för att lyssna direkt ur bil radion?

ähh, jag måste fått det "bakom flötet" som man brukar säga

/Kent

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-16 17:03

Vet inte om du har missförstått något? För att lyssna på dina iPod-musik via bilens ljudsystem så skulle du "normalt" koppla in den med någon sladd till bilstereon. Istället för att göra detta, så har du iTrip-en. Det är en liten radiosändare som du kopplar in i din iPod som sänder ut ljudet från iPoden till en radiokanal. På din bilstereo rattar du in iPod-"stationen" precis som du rattar in vilken radiokanal som helst och hör alltså iPod-musiken.

Ursprungligen av ridax:

Vet inte om du har missförstått något? För att lyssna på dina iPod-musik via bilens ljudsystem så skulle du "normalt" koppla in den med någon sladd till bilstereon. Istället för att göra detta, så har du iTrip-en. Det är en liten radiosändare som du kopplar in i din iPod som sänder ut ljudet från iPoden till en radiokanal. På din bilstereo rattar du in iPod-"stationen" precis som du rattar in vilken radiokanal som helst och hör alltså iPod-musiken.

Aha, ok! Det låter bättre, synd bara att man inte har någon bil än Men det kanske funkar till x antal bilar ändå?
Hur mycket kostar den lilla prylen?

/Kent

Ursprungligen av KeN*CiK:

Aha, ok! Det låter bättre, synd bara att man inte har någon bil än Men det kanske funkar till x antal bilar ändå?
Hur mycket kostar den lilla prylen?

/Kent

Du kan få köpa min bil som jag har till Salu just nu !
iTripen är inte beroende av vilken bil du kör - enda som krävs är en sändare och mottagare.
iTrip = Sändare
Din bilradio = Mottagare

Simpelt va?

Priset om du beställer från Griffin ligger på ca 350kr (exkl. frakt).

Ursprungligen av daniels:

Du kan få köpa min bil som jag har till Salu just nu !
iTripen är inte beroende av vilken bil du kör - enda som krävs är en sändare och mottagare.
iTrip = Sändare
Din bilradio = Mottagare

Simpelt va?

Priset om du beställer från Griffin ligger på ca 350kr (exkl. frakt).

Precis som jag tänkte vill säga Låter mycket användbart nr.1 på min köplista!
Har du en själv?

/Kent

Ursprungligen av KeN*CiK:

Precis som jag tänkte vill säga Låter mycket användbart nr.1 på min köplista!
Har du en själv?

/Kent

Tyvärr inte, men funderar också på en faktiskt.
Antingen iTrip eller så köper jag in ett helt carkit (densionsweden) till min nästa bil.
Men visst är iTripen cool... återstår att se vart pengarna går till!

vill bara poäntera för dem som inte riktigt hajjat än.. Den sänder alltså helt vanlig radio, så det är självklart inte bara i en bil du kan ha nytta av detta , du kan naturligtvis också få in ljudet i din hemstereo eller köksradio etc.

varför inte sitta i soffan med stereon påslagen, då blir ju ipoden som en fantastisk fjärrkontroll till ditt musikbibliotek.

Ursprungligen av tigger:

vill bara poäntera för dem som inte riktigt hajjat än.. Den sänder alltså helt vanlig radio, så det är självklart inte bara i en bil du kan ha nytta av detta , du kan naturligtvis också få in ljudet i din hemstereo eller köksradio etc.

varför inte sitta i soffan med stereon påslagen, då blir ju ipoden som en fantastisk fjärrkontroll till ditt musikbibliotek.

Självklart kan man använda den med vilken enhet som helst som har radiofunktion. (bil,hem etc)
Aha, nu säger jag "emot" mig själv kanske, men skulle det fungera att t ex ha sin mobil (med radio) i ena fickan och iPod (med itrip) i andra fickan och på så vis lyssna på musik i mobilen?
Logiskt sett skall det ju fungera som vanligt, ellerhur?
Perfekt, för då undviker jag att missa några ev. samtal eftersom radion bryts vid inkommande samtal !
tjock nice !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-17 15:13
Ursprungligen av daniels:

Aha, nu säger jag "emot" mig själv kanske, men skulle det fungera att t ex ha sin mobil (med radio) i ena fickan och iPod (med itrip) i andra fickan och på så vis lyssna på musik i mobilen?
Logiskt sett skall det ju fungera som vanligt, ellerhur?
Perfekt, för då undviker jag att missa några ev. samtal eftersom radion bryts vid inkommande samtal !

Du har just uppfunnit ROKR 2nd gen...

Ursprungligen av ridax:

Du har just uppfunnit ROKR 2nd gen...

Haha, ja e grym va

Ladda ?!

Men man kan ju inte ladda sin Nano när man kör med den nya iTripen för att den kör man via Dockporten ? så det var ju inge vidare...
ps. jag kör väldigt mycke bil och hinner inte ladda den alltid

Ursprungligen av alluki:

Men man kan ju inte ladda sin Nano när man kör med den nya iTripen för att den kör man via Dockporten ? så det var ju inge vidare...
ps. jag kör väldigt mycke bil och hinner inte ladda den alltid

Köp en ice>Link Plus istället till din Nano

okej nu läste jag det bekräftat att det finns en iTrip till Nano.
Va de någon som var intresserad att beställa ihop från Griffin?
Isåfall lämna ett PM till mig så kan vi bestämma mer tillsammans så att inget dumt görs här på ipod.se .
Länken till Griffin iTrip Priset är ca 350 kr. (Med eller utan frakt vet ja inte, orkade inte kolla upp de nu ja e lite småfull )

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-10-23 17:57
Ursprungligen av alluki:

Men man kan ju inte ladda sin Nano när man kör med den nya iTripen för att den kör man via Dockporten ? så det var ju inge vidare...
ps. jag kör väldigt mycke bil och hinner inte ladda den alltid

Du har en usb kontakt i botten på iTripen så du kan ladda den i bilen...

Ursprungligen av daniels:

Tyvärr inte, men funderar också på en faktiskt.
Antingen iTrip eller så köper jag in ett helt carkit (densionsweden) till min nästa bil.
Men visst är iTripen cool... återstår att se vart pengarna går till!

Den där densionswedenregejen var svaret på mina frågor, får mina nya bil i Januari och då ska jag ha ett carkit så help me god!

Dax att beställa iTrip NU !

Så där gott Nano-folk !
NU finns iTrip till Nano att beställa utan frakt från iPod-Europe MEN det kan dröja till november innan den skeppas ut.

Lite prisuppgifter.
Griffin iTrip: $49.99 + frakt $35.00 = $84.99 = 671 SEK
iPod-Europe iTrip: €69.99 0 + gratis frakt = 665 SEK

OBS. dollarpriser och europriser !

Ursprungligen av daniels:

Lite prisuppgifter.
Griffin iTrip: $49.99 + frakt $35.00 = $84.99 = 671 SEK
iPod-Europe iTrip: €69.99 0 + gratis frakt = 665 SEK

OBS. dollarpriser och europriser !

Inte så stor skildnad asså...Griffin e ju klart snyggas..passar bra till både vit och svart Nano!

hoppas dom kommer ut med en ny till g5

Ursprungligen av Ovisen:

Inte så stor skildnad asså...Griffin e ju klart snyggas..passar bra till både vit och svart Nano!

Priserna gäller för samma produkt fast från olika köpställen.
Det kanske inte va så du menade, men hur som helst så är självklart Griffin nr.1 av dom andra "FM-tillverkarna"... Väntar på att läsa ett test av nya iTripen innan jag bestämmer mig för köp.

Preorder note
- We are not yet shipping the iTrip for iPod nano. It will begin shipping in late November... (Griffin)

Tycker det är ganska så "late November" nu.
Jag vill som sagt kunna läsa ett test innan jag beställer... Börjar bli otålig

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-25 14:54

iTrip

Ursprungligen av ridax:

Vet inte om du har missförstått något? För att lyssna på dina iPod-musik via bilens ljudsystem så skulle du "normalt" koppla in den med någon sladd till bilstereon. Istället för att göra detta, så har du iTrip-en. Det är en liten radiosändare som du kopplar in i din iPod som sänder ut ljudet från iPoden till en radiokanal. På din bilstereo rattar du in iPod-"stationen" precis som du rattar in vilken radiokanal som helst och hör alltså iPod-musiken.

själv tycker jag att det är rätt så coolt
men jag tycker det är llite onödigt också, om man själv ska lyssna på sin musik så kan man ju bara sätta in lurarna i öronen och börja lyssna..

men det är coolt om man tex vill lyssna på samma musik som polaren kan han/hon bara söka upp radio-kanalen och lyssna, men rätt så onöööööödigt

okej jag har ett betydligt mer intressant alternativ. En Airplay Fm sändare för nano. Liten, snygg och anpassad till nanon. http://www.xtrememac.com/audio/airplay2.shtml

Jag har själv en Airplay mini till min mini och är sjukt nöjd.

Ursprungligen av olle3000:

okej jag har ett betydligt mer intressant alternativ. En Airplay Fm sändare för nano. Liten, snygg och anpassad till nanon. http://www.xtrememac.com/audio/airplay2.shtml

Jag har själv en Airplay mini till min mini och är sjukt nöjd.

Njee tycker bättre om Griffins isåfall. Mer praktiskt faktiskt eller vad säger du?
På Griffins behåller nanon nästintill sin ursprungliga storlek, med AirPlay ser det ut som att den förlängs betydligt vilket i sin tur tar mer plats (beroende på vart man har Nanon placerad)

Dels är Griffins också billigare ju.

Såg att det var väldigt saftig fraktkostnad, finns det inte att köpa i sverige lr någon annan stans med lägre fraktkostnad?

Ursprungligen av alex_alex:

Såg att det var väldigt saftig fraktkostnad, finns det inte att köpa i sverige lr någon annan stans med lägre fraktkostnad?

iTrip och liknande produkter är förbjudna att användas i Sverige därav att dom inte finns till försäljning i butik, isåfall på t ex auktionssajten TTradera eller på annonssidor.

Har ingen aning om hur det ser ut med lagstiftningen angående FM-sändare i resten av Europa, men skulle gissa på att enda alternativet just i dagsläget är att beställa från USA... tyvärr
Men om några är fortfarande intresserade att beställa tillsammans så blir fraktkostanden lägre av någon anledning, har inte orkat räkna ut de riktigt.... men så är de iallafall

Bevaka tråden