Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"not recognized"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

fick min nano igår, och besvikelsen infann sig snabbt, jag kan inte ens få min pc att hitta den. visserligen händer det nått när jag pluggar in usbn, men sen står det nått i stil med "device not recognized - malfunction".

jag tror att jag testat det mesta. senaste ipodprogramvaran, senaste itunes(6.0). resetat ipoden. provat på två datorer, provat olika usbkontakter. flashat till senaste biosen.
i enhetshanteraren står det "unknown device"

på olika forum har jag sett att det är många som tycks ha liknande problem.
ringde apple-support tidigare, men det gick igenom allt jag redan provat, men trodde till slut att jag var tvungen att lämna in den på service.

snälla, om det är nån som har nått tips på vad jag kan göra...

Ursprungligen av tigger:

fick min nano igår, och besvikelsen infann sig snabbt, jag kan inte ens få min pc att hitta den. visserligen händer det nått när jag pluggar in usbn, men sen står det nått i stil med "device not recognized - malfunction".

Har ingen direkt hjälp på ditt problem, men kan de ha något med USB hastigheten att göra?
Ett annat tips - skaffa en mac för att undvika liknande problem.

Du skriver att du har testat på 2 olika datorer. Testa på en till, om felet är detsamma, måste det ju vara iPoden det är på. Eftersom det verkar vara fel på den från början, måste du få byta den.

sorry om jag bumpar lite här, men är det nån som har koll på vilka eventuella drivrutiner till usbfunktionerna i en dator som jag kanske borde updatera? och vart hittar jag detta isåfall?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 10:30

finns det saker på windows update som har med hårdvara att göra så ladda ner dem.

tigger: kan du updatera nanon så har du ju fått kontakt med den

Tigger ...

Jag hade liknande problem efter att ha tagit bort volym spärren..

Det som hjälpte mig var att starta om den genom att hålla ner play knappen och mittenknappen samtidigt.
Sen gick det, men min hade ju funkat innan iof.

Har du installerat Itunes ?

M

Ursprungligen av xtrem:

finns det saker på windows update som har med hårdvara att göra så ladda ner dem.

tigger: kan du updatera nanon så har du ju fått kontakt med den

jag har laddat ner allt som finns tillgängligt på windows update, men det har inte gjort nån skillnad. Och jag kan inte updatera nano, den hittas inte av ipod-update eller itunes. windows däremot hittar någonting när jag kopplar in den, men det står "device not recognized" och i enhetshanteraren står det unknown device eller nått liknande.

>Pdaddy jag har testat att resetta nanon med pley+selectknappen så appleloggan kommer fram, även testat med discmode. men ingen skillnad, har även testat med att ha itunes installerat och avinstallerat.

suck, men tack för att ni försöker !

1
Bevaka tråden