Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stora videofiler till podzilla?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag såg en del trådar om att man kan slänga in video även på iPod photo med hjälp av podzilla. så jag fixade det och allt funkar nu utmärkt, dock så blir mina videofiler jättestora när jag konverterar dom...

jag har använt den här guiden: http://ipodlinux.org/Video_player

jag har en iPod photo 60 gb och har därför inte använt Cygwin eller 2bppconv. för den säger att man inte behöver det då

så jag öppnade helt enkelt kör som den säger och skrev in följande

"C:\folder\mencoder.exe" -ovc raw -ofps 15 -oac pcm -vf scale=220:-2,expand=220:176,format=bgr16 "yourfilenamehere" -o "yourfilenamehere.avi"

coda om går bra och filerna går som sagt bra att spela upp i iPoden, men filerna blir väldigt stora. jag slängde in ett Family Guy avsnitt på 300 mb och det blev ca 1,7 gb...

ngn som vet vad jag gör för fel eller ett annat sätt att coda om filerna på ?

tack på förhand !
// Kim

De blir så stora :s

  • Medlem
  • 2005-10-17 15:46

Nepp, det är så det är. Det programmet gör är att konvertera bild och ljud till ett okonverterat format som läggs i avi-wrappern (så att man får en avi-fil) med exakt samma upplösning som photons skärm och i 15fps. Anledningen till att man inte använder ett komprimerat format (till exempel mp4 eller Xvid) är antagligen att avkodningen av de filformaten än så länge skulle gå alltför sakta.

Jag har ingen koll på om utvecklarna jobbar på ett komprimerat format, vi får helt enkelt vänta och se.

Jag har tänkt genom gå guiden men jag undrar hur det resultatet blir. Flyter FAmily guy me dljud smidigt eller?

Ursprungligen av homeboy87:

Jag har tänkt genom gå guiden men jag undrar hur det resultatet blir. Flyter FAmily guy me dljud smidigt eller?

ja det funkar faktiskt helt prima : ) flyter asbra

  • Medlem
  • 2005-10-17 16:06

Tycker man det är okej med 15fps (det gör jag i alla fall) är det riktigt bra kvalitet. Risken är att ljudet hamnar i osynk vid konverteringen om ingångskvaliteten på filen är väldigt hög, mitt klipp från The Arcade Fires spelning hos Jools Holland synkade tyvärr inget vidare bra.

Vilken program kör ni med för att dekomprimmera filmerna?

  • Medlem
  • 2005-10-17 16:19
Ursprungligen av homeboy87:

Vilken program kör ni med för att dekomprimmera filmerna?

mencoder, som ingår i Mplayer.

http://ftp5.mplayerhq.hu/mplayer/releases/win32-beta/

Fruktsoda: På iPod 5G blir filmfilerna mycket mindre ja.

Men på nya ipod video så är väl filerna komprimerade någolunda? (mp4 vad jag har förstått) Synd bara att det inte fungerar på foto...

1
Bevaka tråden