Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux till ipod, risk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är sugen på att testa att lägga över linux till min ipod 20gigare med färgskärm men är osäker på hur det blir om någont strular, ipoden går inte å starta eller någont liknande, eller om jag vill gå tillbaka till min "vanliga" ipod.
Går det?

Och är musikuppspelningen lika bra i linuxversionen som i orginalet?

• Medlem
  • 2005-10-17 17:10

För det första finns det en del problem med att installera linux på iPod med färgskärm, alltså de som släpptes efter photo men innan 5G. Jag har själv ingen sådan så jag vet inte riktigt vad problemen innebär, men enligt uppgift så ska det gå om man gör som dontlookdown487 säger i den här tråden.

Det värsta som kan hända är att du blir tvungen att formatera iPoden med iPod-uppdateraren, så se till att du har backup på alla filer.

Just musikuppspelningen i linux (med photo, som jag använt) är sådär. Man kan navigera i menyer liknande de i det vanliga gränssnittet men det är lite instabilt. Dessutom kommer inte musikuppspelning fungera om du har podcasts på iPoden.

Lycka till!

Ursprungligen av Zucchini:

Jag är sugen på att testa att lägga över linux till min ipod 20gigare med färgskärm men är osäker på hur det blir om någont strular, ipoden går inte å starta eller någont liknande, eller om jag vill gå tillbaka till min "vanliga" ipod.
Går det?

Och är musikuppspelningen lika bra i linuxversionen som i orginalet?

du kan ha kvar din vanliga firmware samtidigt som du har linux. sen kan du starta vilken av dom du vill. risken är låg . det värsta som händer är att garantin upphör .
sen kan den även strula så att du får starta den i diskmode och återställaden (och försöka igen?)

prova! det händer inte mkt .
skaffade linux på min mini 2g innan det stöddes . inget hände

Ursprungligen av en_typ:

du kan ha kvar din vanliga firmware samtidigt som du har linux. sen kan du starta vilken av dom du vill. risken är låg . det värsta som händer är att garantin upphör .
sen kan den även strula så att du får starta den i diskmode och återställaden (och försöka igen?)

prova! det händer inte mkt .
skaffade linux på min mini 2g innan det stöddes . inget hände

Hur fixar jag så att jag kan ha båda firmware då? e de bara å lägga in linux över den gamla?

• Medlem
  • 2005-10-17 21:17
Ursprungligen av Zucchini:

Hur fixar jag så att jag kan ha båda firmware då? e de bara å lägga in linux över den gamla?

Det ingår i installationen att du kan välja om du vill ha linux eller vanliga som standard-OS. För att komma in i linux måste du göra en reset och hålla in rewindknappen nån sekund.

• Oregistrerad
  • 2005-10-20 20:16

De flesta med ipod color (efter photo) så blir skärmen bara vit när man försöker starta i linux. beror på att apple bytte ut skärmarna.. men av någon anledning funkar det för en del. bland andra mig så testa ba

1
Bevaka tråden