Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till en ny dator...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag köpte precis en iPod Photo 60 GB begagnad. När jag nu satte i den i min dator kom det upp en ruta om att iPoden behövde uppdateras. När jag skulle välja uppdatera så gick inte det, jag var istället tvungen att välja "återställ". Det stod att allt som fanns på iPoden nu skulle raderas. Eftersom det inte fanns något på det var det ju lugnt denna gång, men min fråga är:

Gör en iPod alltid så här när den ansluts till en ny dator? Kan ju bara inte vara så... Någon som vet något om detta? Tacksam för svar!

den var antingen pc installerad om du fick pp det på en mac, eller mac installerad om du fick upp det på en pc. Jag skulle rekomendera till att ha sina ipod pc formaterade, för då funkar dom med både mac och pc, annars bara mac. Om man har formaterat via pc, måste man fortsäta att uppdatera den där, inte i macen alltså. Detta hände nog dig då, att föra ägaren hade andra datorsorten än du.

men nej... nästa gång du ansluter den till en dator komemr den inte bete sig så.. antagligen gjorde den förra ägaren en formatering där han raderade allt som hade med honom/henne att göra (typ det namn ipoden hade). När man har blåst ren en hårddisk(ipod) måste man börja om från början... som du just gjorde...

rekomenderar oxå att du formaterar för pc.. kör själv mac och med en pc-formaterad funkar det med både pc och mac...

1
Bevaka tråden