Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kall höstkväll + Ipod hörlursladdar = no go!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför blir iPods orginalhörsladdar stela som sugrör så fort kylan kommer?
De "lyfts" ju ur öronen hela tiden pga detta.

Snacka om konstruktionsmiss! Hur svårt skall det vara att utveckla det vita plasthöljet runt sladden i silikonbaserad gummiplast för att slippa köldstela sladdar?

Nu kommer nog säkert någon skriva "köp koss the plug" eller liknande.
Jag svarar nej! Jag tycker iPods lurar är snygga, och funkar annars, och tänker inte köpa andra. Men jag vill att de skall funka i andra förhållanden än i "californian sun"..

Det gäller både standard och in-ear-plug, och har varit likadant på alla mina ipods..

skärpning!

haha, det är ju jätte jobbigt.. Imorse när jag gick ut så var det verkligen okokt spagetti till hörlurar..

Men jag håller med dig, det är väldigt jobbigt och dom borde fixa detta på något sätt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 15:00

Faktiskt en riktigit stor miss. Jag valde dock att köpa ett par Sennheiser HD497 direkt jag fick min första mini. Blire lite liknande, men inte lika mycket.

ipods lurarna kostar apple drygt 10kr att tillverka och det är därför dom är så kassa. Detta är just varför apple skickar dig nya lurar så fort du meddelar att dina har gått sönder.

Mjo, de skickar nya på sekunden om man sprängt sina ^^

Ursprungligen av Eindpeng:

Mjo, de skickar nya på sekunden om man sprängt sina ^^

Eller om man säger att man sprängt sina...

Och ja, det är sorgligt hur fort de stelnar till. Tar inte mer än 1 minut och då är det inte ens minusgrader utomhus.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-19 16:47

låter ju inte för bra... annars är ju dom lätt snygga som katten... ingen som vet om det komemr några bättre hörlurar från apple som ser ut som de klassiska? typ in ear style eller dyl?

EDIT: vet att apple har ett par vita in ear men dom är inte alls lika snygga och sitter tydligen kass...

"designed in Calofornia, USA" ....hehe

1
Bevaka tråden