Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nanon klipper låtar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nano får för sig att avbryta och byta till nästa låt några sekunder innan låten man lyssnar på är färdigspelad. Ibland så tidigt som 20 sekunder innan låtens slut.
Nån annan som varit med om eller vet vad man kan göra åt saken?

Ursprungligen av rage77:

Min nano får för sig att avbryta och byta till nästa låt några sekunder innan låten man lyssnar på är färdigspelad. Ibland så tidigt som 20 sekunder innan låtens slut.
Nån annan som varit med om eller vet vad man kan göra åt saken?

Ja det har jag också märkt! Det går nog inte göra nått åt det. Får väl hoppas på att dom korrigerar detta i nästa firmwareuppdatering. Du kan ju alltid skicka ett mail till dom å påpeka detta så att dom får reda på det om dom inte redan innan visste om det... Det finns ju allt små buggar i all typ av programvara...även från Apple!

/Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 10:08

Är ni säkra på att låten blivit överförd utan fel? Eller gäller det alla låtar?
Testa att föra över låtarna igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 14:39
Ursprungligen av xtrem:

Är ni säkra på att låten blivit överförd utan fel? Eller gäller det alla låtar?
Testa att föra över låtarna igen.

Jag tror det gäller låtarna och inte själva nanon. För mig är det så att den "klipper" vissa låtar kanske 10 - 20 sekunder innan de är slut. Detta hände med vissa låtar efter att jag gjort om nästan hela mitt bibliotek till AAC från mp3. Så några av låtarna mådde kanske inte så bra efter det och det gjorde att de inte fungerar så bra i iPoden. Men i datorn fungerar de.
Testa att spela upp samma låt igen och se om den klipper bort samma del igen. Om inte, ja då kanske det är ett nytt fel som kom med nano.

Jag var med om att min nano klippte bort typ de två sista minuterna av en låt:O:(

  • Medlem
  • 2006-01-12 18:13

Har hänt mig ett par gånger, verkar som om iTunes inte för över hela låten för när jag för över den igen fungerar det:S

När jag spelar upp låtarna i iTunes "klipps" dem 5 sek före slutet, men då är crossfadefunktionen på. Kolla om den är på i iPoden!

Dvs. det som i iTunes kallas uppspelning med övertoning.

  • Medlem
  • 2006-01-12 20:05
Ursprungligen av Karelid89:

När jag spelar upp låtarna i iTunes "klipps" dem 5 sek före slutet, men då är crossfadefunktionen på. Kolla om den är på i iPoden!

Dvs. det som i iTunes kallas uppspelning med övertoning.

Ingen iPod har någon crossfade... Lite synd faktiskt.

Har precis samma problem med min G4 20 Gb.. Men det är helt random var den klipper låten.. ibland är det kanske 3-4 minuter som klipps bort.. Jävligt irriterande..

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53720&highlight=kapade

har inte hunnit göra en restore än, men ska testa d o se om det funkar..

Samma prob här men det är bara starta om nanon så funkar det fin fin fint sedan

1
Bevaka tråden