Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nu blir jag rejält sur

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skickade in min ipod på lagning för ett tag sen. ringer sedan apple för att se när den blir klar. den finns inte i deras system. den skickades på lagning enligt deras system den 28 maj och jag fick tillbaka den 4:e augusti. jag bestälde reparationen i början av september och skickade iväg den så fort jag fick paketet.

jag har nu ringt apple säkert 10 gånger och de säger att de inte vet var den är elle så säger de att de ska återkomma med mer information. första gången sa de att de skulle kontakta mig inom 5 dagar och att om de inte hittade den inom "skälig" tid skulle de ersätta mig med en ny ipod. det är ca 4 veckor sedan. förra veckan när jag ringde fick jag prata med en norsk, men med några små problem förstod jag hela samtalet. jag har innnan fått faxxa in kvittot som jag fick när jag skickade in den. fick då svaret att de skulle återkomma så fort som möjligt. idag när jag ringde fick jag prata med en dansk. samma svar fick jag idag. de skulle återkomma så fort som möjligt. inte en chans på jorden att de kommer att göra det. det känns som det inte ger någonting att ringa längre. jag funderar på att skicka ett brev men jag vet inte var jag ska skicka det. och vad menas egentligen med "skälig" tid? nån annan som har något tips på hur jag ska gå tillväga härifrån?

Snackade också med en norrman angående ett kvitto. Jag förstår norska bra, så det var inte problemet, men han var helt omedgörlig...

Fortsätt ring samt be om konkreta svar typ:

"När är den klar?"
"Inom skälig tid, vi ringer"
"När är skälig tid? Vilket datum är den klar?"
"Jag vet inte."
"Kan jag få tala med någon som vet?"

Nåt i den stilen, brukar fungera. Säg inte bara "OK" pressa dem som satan. Enligt mina erfarenheter är iPods support överlag bra, men man behöver pressa dem lite.

Lycka till.

1
Bevaka tråden