Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemkrav iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur vet man om en dator (PC) har USB 1.1 eller 2? iPod kräver ju USB 2 och det vore ju bra att veta om iPoden och datorn fungerar ihop innan man köper en iPod...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-22 20:01
Ursprungligen av coffee:

Hur vet man om en dator (PC) har USB 1.1 eller 2? iPod kräver ju USB 2 och det vore ju bra att veta om iPoden och datorn fungerar ihop innan man köper en iPod...

Enklast är egentligen att plugga in en enhet som du vet klarar av USB2... då kommer du att få en pratbubbla som talar om att denna enhet "kan prestera bättre med high-speed USB" (eller något).

Personligen har jag haft oturen att efter att ha köpt ett USB2-kort (PCI) trots det inte lyckats få full hastighet på det ändå, utan bara med USB 1.1-hastighet, vilket ju inte duger i iPod-sammanhang.

Alla nyare datorer har det däremot integrerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-23 23:51

Ipod KRÄVER inte USB2.0 utan fungerar med 1.1, fast det går långsammare

Ursprungligen av xtrem:

Ipod KRÄVER inte USB2.0 utan fungerar med 1.1, fast det går långsammare

Det står USB2 som systemkrav på alla ställen jag sett. Att det står just krav har jag uppfattat som att datorn måste ha USB2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 09:15

men lägg ner. om du SÖKER på forumet kommer du hitta massa pesoner som faktiskt sitter med USB1.1 och en ipod och inte alls har några problem! (förutom hastigheten) jag har personligen använt mig av 1.1 och en mini och en 4G utan några som helst problem.

1
Bevaka tråden