Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kan inte uppdatera eller återställa min iPod!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 16:31

en dag hängde sig min iPod o efter det har den inte fungerat. jag har provat alla råd jag fått men inget funkar.

när jag nu sätter igång den så kommer bilden fram på en mapp med ett utropstecken. jag har följt alla direktiv som finns på denna sidan och Apples för att återställa den till fabriksinställningar, men saken är den att iPod Updater inte hittar den när jag sätter igång den.

Jag går in i Disk Mode (eftersom den bara startar om sig o visar utropstecknet annars) och då kommer bilden fram med " Do Not Disconnect". men efter det händer inget. varken iTunes, iPod Access eller då först o främst iPod Updater märker av att den är inkopplad. Datorn däremot visar meddelandet "en okänd USB-enhet är inkopplad", så jag vet att den finns där.

Snälla, vet någon vad jag ska o kan göra??? Klarar mig inte utan min iPod.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 18:14

mapp med uttropstecken brukar betyda att det är trasig hårddisk.

använd sök så får du mera hjälp

japp... på apples produkter brukar det betyda trasig HD eller att den inte hittar ngt system tror jag. Min HD i datorn dog i våras (samma symptom) och då var det bara att skaffa ny HD... har du support så ring annars använd garantin...

lycka till!

1
Bevaka tråden