Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få upp nanons menyer på TV-skärmen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder min nano som spelare till stereon i rummet. Det är dock ganska jobbit när jag vill byta album, spelningslista eller låt. Ska därför köpa till en "Universaldock" och en "Apple remote", under förutsättning att det går att få upp iPodens menyer på en TV-skärm. Eller är det så illa att jag måste köpa en G5 för att lösa detta problem (för att den förutsätter jag att den går att koppla till TV, eller?)

Så frågan är alltså: Går det att visa nano-skärmen på en TV? I så fall, vad behöver jag för tillbehör?

Ursprungligen av ekko90:

Använder min nano som spelare till stereon i rummet. Det är dock ganska jobbit när jag vill byta album, spelningslista eller låt. Ska därför köpa till en "Universaldock" och en "Apple remote", under förutsättning att det går att få upp iPodens menyer på en TV-skärm. Eller är det så illa att jag måste köpa en G5 för att lösa detta problem (för att den förutsätter jag att den går att koppla till TV, eller?)

Så frågan är alltså: Går det att visa nano-skärmen på en TV? I så fall, vad behöver jag för tillbehör?

Till skillnaden från G5 så har inte nano någon tv-utgång och kan därför inte visas på teven.

ska det inte gå om man använder just Universal dock tillsammans med nanon?

• Medlem
  • 2005-10-21 17:10

Nu är jag inte helt säker på detta men jag tror bara man får upp bilder och filmer på tV:n när man kopplar den nya iPoden.

Någon som har andra uppgifter. Skulle gärna se att man fick upp menyerna på TV-skärmen. Annars blir ju remoten lite onödig.

Saxat från produktinformationen om iPod Universal Dock

Citat:

Display photos on a TV or other video device using an iPod AV Cable or S-video cable if you have an iPod with a color display.

Frågan är om iPod nano räknas som en iPod?

Ursprungligen av southtown:

Saxat från produktinformationen om iPod Universal Dock

Frågan är om iPod nano räknas som en iPod?

Vad ska de annars räknas som?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-25 05:49
Ursprungligen av daniels:

Vad ska de annars räknas som?

Uttrycket "iPod with a color display" skall ses som ett sammanhängande uttryck, dvs det avser ENBART de iPod som heter enbart "iPod" och inte "iPod nano with a color display".

iPod nano har inte sVideo utgång, såvitt jag vet. Jag har fått kompensation från Apple för detta faktum, så det borde vara så. När jag beställde min nano (första dagen då den lanserades) så ringde jag AppleStore försäljare och frågade specifikt om nano hade sVideo ut och om man kunde få ut bild om man satte nanon i en iPod Photo dock. Säljaren sa då käckt och lite överlägset flera gånger, som om jag var dum som inte fattade det att "the nano has the same features as the larger iPod, just in a smaller package". Sedan frågade jag kan man synka nanon med firewire om man skaffar en firewire-kabel och fick till svar.... "the nano has the same features as...".

Jaja, så är det alltså inte. Jag är ganska säker på att nano inte har sVideo ut. Om den hade haft det, så är det svårförklarligt varför iPod nano dockan inte har någon sVideo kontakt.

Förresten. Får man upp iPod G5:s menyer på skärmen övhtaget?

Men om man sätter den i Universal dock kanske det funkar?? Den har ju s-Video

Ursprungligen av ekko90:

Men var hade du tänkt dig att den bilden som kommer ut från dockan kommer ifrån då?
Är ju som att sätta på ett damsugarmunstycke på en soppåse och tro att man kan suga upp damm i påsen :rolleyes:

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-26 06:32
Ursprungligen av ekko90:

Men det har ju iPod photo dockan också, som jag ju hade som exempel i mitt inlägg? nanon har inte video ut...

Men inga menyer visas ju på tv-n för nån iPod. Man gör valen på iPoden och väljer sen tv-ut så visas bilden eller filmen eller vad det nu må vara.

För att reda ut det ordentligt:

Ursprungligen av Apple:

No Video Out
iPod nano does not support video out through the dock connector or the headphone port. iPod nano is not compatible with the Apple iPod AV Cable designed for iPod with color display (and iPod photo).

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302248

• Medlem
  • 2005-10-25 21:27

Steve lyckas ju få upp menyerna från iPoden (den stora vita) på skärmen genom dockkontakten. Måste finnas något sätt som vi dödliga kan göra det på.

Ursprungligen av FIIZ:

Steve lyckas ju få upp menyerna från iPoden (den stora vita) på skärmen genom dockkontakten. Måste finnas något sätt som vi dödliga kan göra det på.

han visade aldrig menyerna direkt från nanon, däremot så körde han allt direkt från den stora (video)...

-jonas

Ursprungligen av FIIZ:

Jag tror det han gör inte är för oss dödliga. Han säger ju att han har nya iPoden "hotwired" och det för mig låter inte som att det är nån funktion de byggt in för alla.

Men visst, vill man tro det så kan man väl göra det. Jag skulle dock inte rusa ut och köpa en innan det är bekräftat.

1
Bevaka tråden