Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort volymspärren på G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 14:19

Hej!

Nogon som vet om det finns ett hack för detta ute än?

Martin

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 23:37

Det står inget om att det funkar på den nya video ipoden
bara att det funkar med Nanon

Ursprungligen av MartinT:

Det står inget om att det funkar på den nya video ipoden
bara att det funkar med Nanon

Hmm... Jag testade med GoPod, fast det sa bara att "iPod not detected". Så klart att jag inte kommer ihåg vad jag hade för volyminställning på låten innan jag testade, för aningen inbillar jag mig, eller så har volymen ökat...

Det hände i alla fall inget med min iPod, t ex att den krashade eller så

euPod

euPod fungerar prima för mig, fast den tar ju inte bort spärren utan normaliserar låtarna till 89db och sedan kan man själv välja hur mycket man vill öka dom.. Inte blivit mer brus utan bara mer volym helt enkelt

Har +55dB förtillfället på min iPod mini.

Ursprungligen av Fritzo:

Hmm... Jag testade med GoPod, fast det sa bara att "iPod not detected". Så klart att jag inte kommer ihåg vad jag hade för volyminställning på låten innan jag testade, för aningen inbillar jag mig, eller så har volymen ökat...

Det hände i alla fall inget med min iPod, t ex att den krashade eller så

Ok, det det var sent på kvällen, så inbillningsfaktorn var hög, och det logiska tänkandet lågt. Så klart att inget hände med volymspärren, eftersom GoPod inte kunde hitta någon iPod.

Sen är det kanske väldigt optimistiskt att tro att det skulle ha kommit en hack redan nu. De första G5:orna levererades ju i slutet på förra veckan. Vi får nog vänta ett tag till...

Fast nog kan man tycka att EU borde bekymra sig om annat än att individen kan skada sin egen hörsel, på eget ansvar. Men det är väl tidens tecken, att människorna är för dumma för sitt eget bästa, och måste skyddas från sin egen hjärna...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 12:05

Någon som hittat ett hac än?

Något nytt på denna fronten, volymspärr G5 ipod.

Ursprungligen av Fritzo:

Ok, det det var sent på kvällen, så inbillningsfaktorn var hög, och det logiska tänkandet lågt. Så klart att inget hände med volymspärren, eftersom GoPod inte kunde hitta någon iPod.

Sen är det kanske väldigt optimistiskt att tro att det skulle ha kommit en hack redan nu. De första G5:orna levererades ju i slutet på förra veckan. Vi får nog vänta ett tag till...

Fast nog kan man tycka att EU borde bekymra sig om annat än att individen kan skada sin egen hörsel, på eget ansvar. Men det är väl tidens tecken, att människorna är för dumma för sitt eget bästa, och måste skyddas från sin egen hjärna...

Så blir det när människorna lägger skulden på andra och kräver skadestånd för skador orsakad av deras egen dumhet.

I Luleå har det gått så långt att förädrar tvingat skolan/dagis plocka bort pinnar från ett skogsområde där skolbarn vistas. Barnen kan ju skada sig på pinnarna.

Å jag vet att detta inlägg är helt off topic.

1
Bevaka tråden