Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini, fel startar itne

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjosan. Vore tacksam för lite hjälp.

Tappade ipoden i golvet, inte fungerat sedan dess. Får upp äpplet, sen kommer typ Visit, www.apple.com/support/ipod, och sen kommer jag inte längre.

Vart där inne och kollat som fan, försökt med det mesta tror jag.

Undrar om någon har en lösning kanske, hänt någon annan?
Kanske bara att lämna in för rep?

Tacksam som fan för svar

Ursprungligen av bullbit:

Tjosan. Vore tacksam för lite hjälp.

Tappade ipoden i golvet, inte fungerat sedan dess. Får upp äpplet, sen kommer typ Visit, www.apple.com/support/ipod, och sen kommer jag inte längre.

Vart där inne och kollat som fan, försökt med det mesta tror jag.

Undrar om någon har en lösning kanske, hänt någon annan?
Kanske bara att lämna in för rep?

Tacksam som fan för svar

Kan du göra en resett?
Om datorn känner av den, så kan du formatera om den, men då förlorar du alla dina filer och all din musik.

Samma sak hände min nano efter att jag försökte ta bort ljudspärren.
Jag ringde till applesupporten och fick tipset om att jag skulle återställa den.
Sen jag gjorde det har den funkat felfritt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-29 16:59

försök göra en reset. eller i värsta en restore.

funkar det så är det nog kört..

Mhm, försökt göra reset osv, men tror inte det funkar. Någon som orkar förklara hur det går till? Får ingen kontakt med datorn tyvärr, men vad jag förstått ska det gå ändå?

Tack för svaren gubbs, salut

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:24

då verkar den tyvärr död. och eftersom du tappade den så är den verkligen RIP, lönar sig inte att laga.

Hmm, okej. Kan beskriva exakt vad som händer, så kanske det ger lite ljus. Trycker jag lite på knappar osv, så kommer först äpplet, och sen efter några sek, en bild, under står www.apple.com/support/ipod.

Den går alltså igång, inte helt död. Men väl där så kan jag inte reseta osv, vet inte om jag ens gör rätt. Så om ni orkar förklara, be my guest

Fortf kör, bara att lämna in?

Tack så mkt.

Kan du inte återställa den med iPod updater?

Får ju tyvärr ingen kontakt med datorn, och det behövs väl? :C

Joo det behövs nog.
Hände samma sak me min nano efter att jag försökte ta bort ljudspärren men jag kommer inte ihåg om den fick kontakt med datorn.
Men du får nog skicka den på lagning (vilket du förmodligen får betala) eller köpa en ny iPod.

1
Bevaka tråden