Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tankar man ner låtar från flera datorer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla Ipodkunniga. Jag har precis köpt en ipod60 och vill tanka ner musik från flera olika datorer. Eftersom de gamla låtarna försvinner när man uppdatarerar undrar jag nu om det finns nåt sätt att låta de gamla låtarna vara kvar. Jag har hört att det ska finnas sätt att lösa detta på och att det finns smarta personer på forumet som är villiga att hjälpa till - är du en av dem?

tacksam för svar / Henrik

Ställ in din Ipod så att den INTE automatsynkar. Då bör du kunna kopiera låtar från vilket Itunes-bibbliotek som helst från vilken dator som helst.

okej. tack för hjälpen

Eftersom jag e "nybörjare" vet jag inte hur man går till väga. går det att läsa i någon instruktion, eller är det någon som kan skriva en kort förklaring?!

Ursprungligen av henke_gbg:

Eftersom jag e "nybörjare" vet jag inte hur man går till väga. går det att läsa i någon instruktion, eller är det någon som kan skriva en kort förklaring?!

Hur lite/mycket kan du egentligen? Börja med att installera Ipod-programvaran och Itunes/Quicktime på datorn. Sen sköter det sig självt nästan när du sedan pluggar i Ipoden.

Vad kör du för datorsystem?

Alltså, först gör du din Ipod till en Windows-Ipod. Installera Ipod-programvaran och Itunes i en Windowsdator. Sen när du kör Itunes första gången med Ipoden inkopplad så går du in i Itunes inställningar för Ipod och klickar i där det står att du ska hantera Ipoden manuellt.

Nu är Ipoden "manuell" och det ska vara möjligt att koppla in den till vilken dator som helst både som musik-Ipod och som extern hårddisk.

Om du från början väljer att installera Ipoden via en Mac kan den bara användas till Mac-datorer. Med en Windows-formaterad Ipod fungerar den överallt.

Se bara till att inte kopiera allt för många låtar i stöten bara. Jag har lite problem med det eftersom jag har en Windows (fat32)-Ipod till min Mac bara för att kunna vara kompatibel med övriga dator-världen. Jag har märkt att när jag försöker kopiera flera hundratalet låtar på en gång så hänger den sig. Under tvåhundra brukar gå bra.

1
Bevaka tråden