Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Följande står det på TNT för mig:

Date Time Location Status
26 Oct 2005 08:06 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
25 Oct 2005 22:01 Shenzhen Shipped From Originating Depot
25 Oct 2005 10:43 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Applestor är för övrigt det segaste jag varit med om någonsin och det blir knappast nån beställning därifrån igen. Får hoppas att Nanon väger upp tre veckors väntan.

Ursprungligen av adjust:

Följande står det på TNT för mig:

Date Time Location Status
26 Oct 2005 08:06 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
25 Oct 2005 22:01 Shenzhen Shipped From Originating Depot
25 Oct 2005 10:43 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Applestor är för övrigt det segaste jag varit med om någonsin och det blir knappast nån beställning därifrån igen. Får hoppas att Nanon väger upp tre veckors väntan.

Verkar som om våra små spelare följs hand-i-hand då...segt.
Men vad gör dom i hong kong?? Det fattar jag fan inte...största omvägen.

Ursprungligen av guigzy:

Verkar som om våra små spelare följs hand-i-hand då...segt.
Men vad gör dom i hong kong?? Det fattar jag fan inte...största omvägen.

haha, ja, såg nu att dom var på samma ställe. Förstår inte riktigt heller varför dom måste skeppa dom till hongkong, men nån bra anledning har dom nog Beställde du med eller utan gravering?

Ursprungligen av adjust:

haha, ja, såg nu att dom var på samma ställe. Förstår inte riktigt heller varför dom måste skeppa dom till hongkong, men nån bra anledning har dom nog Beställde du med eller utan gravering?

Med gravering, 4 GB svart. Beställde 13/10!

Har inte hänt nåt mer hos TNT på snart 24 timmar. när kommer min Nano!?!?! jag har väntat nog, fast antar att den inte kommer komma förens nästa vecka, SEGA APPLESTORE! buhu

Guigzy, har din status ändrat sig hos TNT än?

Ursprungligen av adjust:

Guigzy, har din status ändrat sig hos TNT än?

Nix fortfarande i hong kong här med! Come ooooooooooon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-27 09:49
Ursprungligen av guigzy:

Verkar som om våra små spelare följs hand-i-hand då...segt.
Men vad gör dom i hong kong?? Det fattar jag fan inte...största omvägen.

Vadå "största omvägen"? Spelarna tillverkas i Shenzhen som inte ligger mer än några mil från Hong Kong, som har en stor internationell flygplats. Varför skulle det då vara konstigt att de tar vägen över Hong Kong? Inte konstigare än om något som tillverkas i Uppsala och skall till USA tar vägen via Stockholm.

TNT hade tydligen varit hemma hos mig idag, men jag var inte hemma :(:(
Hur gör dom då? kommer dom på måndag igen eller ringer dom mig? Kan jag ringa dom och säga när dom kan komma? Hjälp mig gärna med nummer så jag kan nå dom..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 23:02
Ursprungligen av adjust:

TNT hade tydligen varit hemma hos mig idag, men jag var inte hemma :(:(
Hur gör dom då? kommer dom på måndag igen eller ringer dom mig? Kan jag ringa dom och säga när dom kan komma? Hjälp mig gärna med nummer så jag kan nå dom..

Skall det vara så svårt att lista ut en enkel WEB-adress som http://www.tnt.se ??? Kräver inte så mycket fantasi, eller? Och har man sedan så mycket fantasi så står det med feta bokstäver ett 020-nummer... inte så svårt att få tag på dem med andra ord.

Angående ditt specifika problem. Antingen får du en lapp i brevlådan där de ber dig ringa eller så ringer de upp dig för att boka en ny utkörning. Så brukar det i alla fall vara.

Ursprungligen av ridax:

Skall det vara så svårt att lista ut en enkel WEB-adress som http://www.tnt.se ??? Kräver inte så mycket fantasi, eller? Och har man sedan så mycket fantasi så står det med feta bokstäver ett 020-nummer... inte så svårt att få tag på dem med andra ord.

Angående ditt specifika problem. Antingen får du en lapp i brevlådan där de ber dig ringa eller så ringer de upp dig för att boka en ny utkörning. Så brukar det i alla fall vara.

Jag är MYCKET medveten om den hemsidan och jag HAR hittat nummer till olika avdelningar på TNT. Då jag nu är osäker på vem jag ska få tag på så FRÅGAR jag, för jag antog att någon på detta forum har varit i kontakt med dom förut. Ville kanske få lite råd också. Aja

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 23:21
Ursprungligen av adjust:

Jag är MYCKET medveten om den hemsidan och jag HAR hittat nummer till olika avdelningar på TNT. Då jag nu är osäker på vem jag ska få tag på så FRÅGAR jag, för jag antog att någon på detta forum har varit i kontakt med dom förut. Ville kanske få lite råd också. Aja

Vad vem du skall få tag på? Det är ju bara att ringa kundtjänst och ange tracking-numret så fixar de en ny utkörning när det passar dig. Har du provat att ringa kundtjänsten och inte fått någon hjälp eller???

Ursprungligen av ridax:

Vad vem du skall få tag på? Det är ju bara att ringa kundtjänst och ange tracking-numret så fixar de en ny utkörning när det passar dig. Har du provat att ringa kundtjänsten och inte fått någon hjälp eller???

Jo jag har ringt dom och fixat det. Var inga som helst problem, förlåt för att jag förstörde din perfekta tillvaro med mina korkade frågor...

Vet någon om storleken påverkat prestandarn? Förutom den marginellt lägre batteritiden... Har uteffekten eller dylikt fått lida något jämfört med Mini?

Ursprungligen av anDDReas:

Vet någon om storleken påverkat prestandarn? Förutom den marginellt lägre batteritiden... Har uteffekten eller dylikt fått lida något jämfört med Mini?

Har hört rykten att den ska vara marginellt sämre på ljudet. Fast jag vet inte om det är sant.

Läs mer här: http://ilounge.com/index.php/articles/comments/super-first-look-apple-computer-ipod-nano/

Nån som har beställt den, och vet att den kommer levereras?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-08 15:24

Jag har beställt den och den bör väl komma i början av nästa vecka.

Den är väldigt läcker men jag tror jag behåller min ipod photo. Jag kommer likskom ingenstans med 2 eller 4gb.

Sådär nu har jag beställt min första Ipod.... och det blev en Nano. Tanken var att jag skulle inhandla en Mini från början, men jag har alltid varit lite orolig för lagring på hdd.

Det blev en Nano av storleken 4 GB, så förhoppningsvis har jag inte större behov än 4 GB. Gissar ändå på att om två-tre månader lanserar det säkert mer. Men jag kände att jag inte orkade vänta längre.

Får återkomma med en lite recension sedan.

Läste du som sa att du var en av de sista som köpt mini... gör ingenting.. jag köpte min i förra veckan och är jätte nöjd... och ska bara säga att jag tcker nog att minin verkar bättre än nanon... jag röstar för mini så köp den så länge ni kan...D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-08 17:16

Jag hade tittat på Minin ett tag men tyckte inte att skillnaden i storlek mellan den och den vanliga iPoden var tillräckligt stor. Är glad nu att jag inte köpt Minin och kan gå direkt på nanon istället som ju är väsentligt mycket mindre.

Du som är en av de sista som får Minin... är du inte nöjd, så utnyttja din returrätt och beställ en nano istället...

Det va som f*n, hade jag inte väntat mig när jag vaknade imorse, en helt ny iPod, samtidigt som min kära mini dödsförklarades, R.I.P.

Ser helt klart spännande ut med ipod Nano, men de kund ju ha behållt minin också...
Ska helt klart ta mig en funderare ohc se om jag ska köpa en...

  • Medlem
  • 2005-09-13 19:36
Ursprungligen av ridax:

Jag hade tittat på Minin ett tag men tyckte inte att skillnaden i storlek mellan den och den vanliga iPoden var tillräckligt stor. Är glad nu att jag inte köpt Minin och kan gå direkt på nanon istället som ju är väsentligt mycket mindre.

Du som är en av de sista som får Minin... är du inte nöjd, så utnyttja din returrätt och beställ en nano istället...

är nano bra?

Redigering i spelaren

Finns det möjlighet till redigering i ipod nano? Jag tänker då mest på att byta låtnamn, skriva komihåglistor, kalendernoteringar osv..

Någon som har fått sin nano och kan säga säkert?

Ursprungligen av glödluva:

Finns det möjlighet till redigering i ipod nano? Jag tänker då mest på att byta låtnamn, skriva komihåglistor, kalendernoteringar osv..

Någon som har fått sin nano och kan säga säkert?

Nix sånt går inte att redigera i någon ipod.

Stämmer det att man får vita hörlura till sin svarta Nano!! såg att de fått det här http://www.tomshardware.se/mobile/20050914/index.html

dåligt tycker jag apple borde fan veta bättre om design än så

Ursprungligen av mysiskatten:

Stämmer det att man får vita hörlura till sin svarta Nano!! såg att de fått det här http://www.tomshardware.se/mobile/20050914/index.html

dåligt tycker jag apple borde fan veta bättre om design än så

Kom igen. Lite god smak!! Om du har ett rum med svarta väggar vill du väl inte att alla möbler åxå ska va svarta? eller?? D e ju kontraster som gör allt!! Hur snygg skulle nanon va med svarta hörlurar. D blir för mkt av det goda! Den svarta nanon e assnygg med vita lurar! Nån som håller med mig?

Ursprungligen av makeyuu:

Kom igen. Lite god smak!! Om du har ett rum med svarta väggar vill du väl inte att alla möbler åxå ska va svarta? eller?? D e ju kontraster som gör allt!! Hur snygg skulle nanon va med svarta hörlurar. D blir för mkt av det goda! Den svarta nanon e assnygg med vita lurar! Nån som håller med mig?

amen

Ursprungligen av makeyuu:

Kom igen. Lite god smak!! Om du har ett rum med svarta väggar vill du väl inte att alla möbler åxå ska va svarta? eller?? D e ju kontraster som gör allt!! Hur snygg skulle nanon va med svarta hörlurar. D blir för mkt av det goda! Den svarta nanon e assnygg med vita lurar! Nån som håller med mig?

Självklart...
Det är den vita smala sladden som slingrar sig upp från fickan uppför som gör hela effekten...
Svarta sladdar har funnit i alla urminnes tider... Helt rätt med vit på svart

Har bara testat den några minuter och stör mig redan på flera grejjer. Nästan så jag vill gå tillbaka till min gamla 10GB ipod.

- Helt omöjligt att styra den när man har den i fickan, vilket jag kan göra utan problem med min gamla.
- Som jag misstänkte så är hold-knappen helt idiotiskt placerad. Måste ta upp den ur fickan för att slå på/av hold
- Placeringen av hörlurskontakten, vid ena sidan. Känns som man lätt skulle kunna böja sönder den.

Men det finns en del bra grejjer också:
- Supertunn!!
- Bra och skarp display. Har dock inte testat att lägga in bilder än.

Bevaka tråden