Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live-update smarta spellistor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-24 08:34

Jag får inte de smarta spellistorna som är skapade på ipoden att uppdatera sig själv (ja, live-update är förkryssad), måste man ha autosync på då???? Hur funkar det om jag sätter på autosync på en smart spellista? kommer bara den spellistan autosynca eller kommer det sluta med att ipoden tömms på all annan musik än den som finns i spellistan?

funktionen jag egentligen är ute efter är en spellista som spelar de senate tillagada låtarna på ipoden (inte biblioteket) och som updaterar sig själv.

mvh
po

Live update fungerar bara på samma hårddisk (din dator eller din iPod) den för inte över musiken till din iPod från din dator, men lägger du låten på din iPod så fungerar det.

Vad jag vet så kan du inte autosynka en eget skapad spellista.

  • Medlem
  • 2005-10-24 15:36
Ursprungligen av erikohman:

Live update fungerar bara på samma hårddisk (din dator eller din iPod) den för inte över musiken till din iPod från din dator, men lägger du låten på din iPod så fungerar det.

Vad jag vet så kan du inte autosynka en eget skapad spellista.

Vet inte om du kanske indirekt svarade på detta, men alltså den smarta spelistan jag vill ha skall alltså ligga på ipoden och spela de senaste tillagada låtara på ipoden och uppdatera den lista automatiskt, borde inte vara omöjligt då samma funktion finns fast för biblioteket.

  • Medlem
  • 2005-10-30 16:56

Jag har samma problem.. Tror jag (?)
Jag kunde innan göra en smart spellista, till exempel "Ej nyligen spelade".
När jag sedan lyssnade på spellistan på ipoden så försvann de låtar jag lyssnade på allt eftersom, för de stämde ju inte överrens med spellistan.
Men när jag uppdaterade min iPod så slutade de smarta spellistorna uppdatera sig själva i iPoden, så ny måste man koppla in iPoden i datorn för att den ska uppdatera spellistan. Urjobbigt.

Nån som kan hjälpa?

Jag råkade ut för det också i somras. Det är iPod Updater 2005-06-28 som stängde av automatisk uppdatering av spellistor, och Apple har fortfarande inte kommit med någon ny updater som fixar buggen (däremot funkar tydligen smarta spellistor fint i iPod nano och video).

Det enda som hjälper är att återställa iPoden med en äldre firmware (Jag körde iPod Updater 2005-03-23, och min Ipod funkar precis som den ska nu).

Mer information:
http://discussions.apple.com/[email protected]@.68b36fa3

1
Bevaka tråden