Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod och smarta spellistor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 14:07

Jag har inte jobbat så mycket med smarta spellistor men tänkte prova det lite på iPod:en. Går alldeles utmärkt att skapa smarta spellistor, men de uppdateras inte?!? Jag har kryssat i "live update" men det hjälper inte.... Vad gör jag för fel, eller stöds inte den funktionen? Om det inte går att få "live update", finns det nå't sätt att tvinga till uppdatering utan att skapa om listan?

Jag har en 5gb iPod generation ett med 1.3

Tacksam förr all hjälp...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 20:01

Konstigt. Jag har en spellista med 4 stjärnor och uppåt på ipoden. jag sänkte betyget på en låt och poff, borta.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 23:01

Det funkar för mig också i iTunes, men den uppdaterar inte när jag bara spelar på iPod:en... Har en "senast spelade lista" men den påverkas inte förrens jag pluggar in iPod:en igen...

Gurra har du testat med stjärnor också da ?
kanske just att senast spelade är lite krångel med

  • Medlem
  • 2005-10-30 17:37

Har samma problem.. Skrev om det i en annan tråd. Men jag kan klistra in det här också kanske..
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har samma problem.. Tror jag (?)
Jag kunde innan göra en smart spellista, till exempel "Ej nyligen spelade".
När jag sedan lyssnade på spellistan på ipoden så försvann de låtar jag lyssnade på allt eftersom, för de stämde ju inte överrens med spellistan.
Men när jag uppdaterade min iPod så slutade de smarta spellistorna uppdatera sig själva i iPoden, så ny måste man koppla in iPoden i datorn för att den ska uppdatera spellistan. Urjobbigt.

Nån som kan hjälpa?

allt funkar för mig...jag har 30 mest spelade...
uppdaterars helat av sig självt.

  • Medlem
  • 2005-10-30 17:43

Okej.. Min slutade med det efter att jag uppdaterade ipoden.. har du uppdaterat din nyligen?

Smart spellista - igen

Skulle gärna ha en spellista i iTunes eller snarare kontroll över om jag har dubbletter av artists låt med samma längd - går bet på detta efter att ha försökt i en halvtimme - någon som kan lösa detta. Tänkte att jag på ett enkelt sätt skulle hitta dessa, dvs. få en sorts påminnelse istället för att skrolla igenom alla låtar... blir såå tröttsamt att rensa bort dom manuellt.

undrar jag också blir irriterad när man upptäcker att man har dubletter av något men som man inte kommer ihåg att ta bort

  • Medlem
  • 2005-10-30 17:16
Ursprungligen av jiggy-diggy:

undrar jag också blir irriterad när man upptäcker att man har dubletter av något men som man inte kommer ihåg att ta bort

Jag brukar söka efter dubletter. [Redigera] och [Visa dublettspår] och sen ta väck de jag inte vill ha kvar..
Vad det så du menade?

1
Bevaka tråden