Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasta ut mini - in med nano

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en grön mini som jag trivs alldeles utmärkt med.

nano lockar dock naturligtvis på grund av dess storlek (eller snarare brist på) och färgskärm (bara kul grej liksom).

Men, det är en sak som hindrar mig - möjligheten att ha den hängandes runt halsen utan att använda apples hänga-runt-halsen-hörlurar. När jag är på gymmet använder jag mina Koss the plug med silikonproppen för att inte släppa in något ljud. Skulle jag koppla detta till nanon skulle jag inte kunna hänga den runt halsen.

Vet att det finns handledsväskor till nanon, men som sagt vill jag ha den runt halsen när jag tränar.

Finns det någon lösning på detta? Kommer det en nano-snöre inom snart, liknande det (apple original) jag använder till min mini.

www.istuff.se kolla på zCover där ska nog hjälpa dig fick min på 1 dag

  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 21:02

Själv köpte jag Nanon idag och gymmar också. Har funderat på det där med att hänga den runt halsen och det enda sättet jag kommer på är att köpa Lanyard hörlurar som är snodd och hörlurar tillsammans. Men det tänker jag inte göra, vill inte betala 400 till bara för att hänga den runt halsen. Det dinns ju snöre som sitter fast med silikonfodral för vanliga iPod men har inte sett såna för Nano, tyvärr. Kanske kommer inom kort, vem vet. Och som sagt gillar jag inte att köpa från internet, dvs från istuff etc.

Ciao

Ursprungligen av IlCapo:

Det dinns ju snöre som sitter fast med silikonfodral för vanliga iPod men har inte sett såna för Nano, tyvärr. Kanske kommer inom kort, vem vet.
Ciao

Det har ju tipsats om just silikonfodral med snöre tidigare i denna tråden.

Tack för tipsen svanis- och joni, men ska jag vara ärlig så ser det snöret ganska billigt ut. Finns det möjligtvisnågra fler alternativ?

Köp ett silicon fodral på Teknikmagasinet för 99 spänn, där finns fäste för snodd och där t.o.m ingår en snodd ja fäst vad fan du vill där o ha den dinglandes runt halsen *hrrm* ser det mer snarare som du vill flasha med att du har en Nano .... sätt den i fickan o sluta skryt med att du har en ny ipod.... du är väl ingen 18 årig nybliven körtkortsinnehavare (som säkert hittade körkortet i ett kellogspaket) med en gammal bmw 318 från 92 som vill skryta med sin nya Denver spelare i bilen med sin överirriterande yo yo gangsta music från USA med hiphop töntar som snackar massa skit.. och sina neonljus under bilen och sin halal tomte hängandes i backspegeln med doft av kebab??? som vill flascha.....

eeey ses mannen yo yo!!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Köp ett silicon fodral på Teknikmagasinet för 99 spänn, där finns fäste för snodd och där t.o.m ingår en snodd ja fäst vad fan du vill där o ha den dinglandes runt halsen *hrrm* ser det mer snarare som du vill flasha med att du har en Nano .... sätt den i fickan o sluta skryt med att du har en ny ipod.... du är väl ingen 18 årig nybliven körtkortsinnehavare (som säkert hittade körkortet i ett kellogspaket) med en gammal bmw 318 från 92 som vill skryta med sin nya Denver spelare i bilen med sin överirriterande yo yo gangsta music från USA med hiphop töntar som snackar massa skit.. och sina neonljus under bilen och sin halal tomte hängandes i backspegeln med doft av kebab??? som vill flascha.....
eeey ses mannen yo yo!!!

Fanns det något vettigt i ditt inlägg att komma med? Bättre att hålla hand för mun istället.
BMW hit, Denverspelare dit, skryt hit, doft av kebab dit... hittar inget relevant i ditt inlägg som har med topicen att göra förutom att du ville få din röst hört... Köp ditt siliconfodral, dra till närmsta gym och slå på sandsäcken för att få ut ilska... Flasha med en ipod för att man har den runt halsen... kom igen grabben!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Köp ett silicon fodral på Teknikmagasinet för 99 spänn, där finns fäste för snodd och där t.o.m ingår en snodd ja fäst vad fan du vill där o ha den dinglandes runt halsen *hrrm* ser det mer snarare som du vill flasha med att du har en Nano .... sätt den i fickan o sluta skryt med att du har en ny ipod.... du är väl ingen 18 årig nybliven körtkortsinnehavare (som säkert hittade körkortet i ett kellogspaket) med en gammal bmw 318 från 92 som vill skryta med sin nya Denver spelare i bilen med sin överirriterande yo yo gangsta music från USA med hiphop töntar som snackar massa skit.. och sina neonljus under bilen och sin halal tomte hängandes i backspegeln med doft av kebab??? som vill flascha.....

eeey ses mannen yo yo!!!

Är du påverkad eller?

Nej inte direkt.... jag bara skrev för att skriva ser du.... Nej men jag uppfattade som att snubben ville flasha me ipoden, man kan ju lägga den i sin ficka liksom så slipper man eventuella vätske skador exempel svett och vatten man dricker som råkar hamna på ipoden!!

Vill bara säga att när jag leta efter apple ipod nano lanyard headphones på någon hemsida så kom det även upp apple ipod mini lanyard headphones.

Vf skulle dom göra Lanyard till mini för jag tror att mini är för tung att ha runt hlasen så jag tror inte det ser ¨så bra att ha en stor mini runt halsen:P

Ursprungligen av Alleman:

Vf skulle dom göra Lanyard till mini för jag tror att mini är för tung att ha runt hlasen så jag tror inte det ser ¨så bra att ha en stor mini runt halsen:P

ja, en mini vill man inte ha runt halsen, hade jag förr då jag hade min mini, i ett speck silikonfodral... det suger...

ok men vf ha fodral till mini det behöver man inte det är bara till nano och g5 manbehöver det.

  • Medlem
  • 2006-04-16 21:37
Ursprungligen av Alleman:

ok men vf ha fodral till mini det behöver man inte det är bara till nano och g5 manbehöver det.

För att skydda mot stötar och repor på skärmen kanske? Det är trots allt en hårddisk i iPod mini.

men vf säger alla att det blir inga repor på mini då.

Ursprungligen av Alleman:

men vf säger alla att det blir inga repor på mini då.

Det blir det inte heller. På själva "skalet" dvs. Skärmen däremot blir det ju självklart repor på så länge man inte har något skydd där..

Måste bara fråga - tycker du att det är jobbigt att lägga till "ar" mellan v:et och f:et och "ör" efter f:et (=varför)?

  • Medlem
  • 2006-04-25 17:14
Ursprungligen av Alleman:

men vf säger alla att det blir inga repor på mini då.

Skärmen kan skadas, men resten av iPoden är inte så ömtålig. Det ska till ganska mycket för att skada en mini.

Edit: såg inte femton's inlägg

Ursprungligen av Muppo:

Skärmen kan skadas, men resten av iPoden är inte så ömtålig. Det ska till ganska mycket för att skada en mini.

Edit: såg inte femton's inlägg

Hehe.. Det gör inget..eller något

???? vad menar du?????????????

1
Bevaka tråden