Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipod har totalhängt sig...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en begagnad ipod generation 1 och när jag kom hem skulle jag ladda denna. jag kom in i itunes, började uppdatera spår och sen fråger den om jag vill uppdatera. ja, sa jag. då gjorde den det och sedan stod att den behövdes laddas i väggen men när jag gör det händer ingenting och det funkar inte att resetta den. Det går inte att ladda den i datorn heller. finns det något annat man kan göra?

Prova att återställa den.

Ursprungligen av Marcus F:

Prova att återställa den.

Men när jag kopplar in den i datorn händer det inget.. annars skulle jag ha gjort det.

Kan man inte vänta påatt batterierna tar slut eller något?

Kan man kanske använda diagnostic mode? Jag vet iofs inte om man kan komma in där på de gamla modellerna... eller

alltså eftersom det var Apples egna uppdateringstjänst som hängde sönder min ipod, borde de väl laga den gratis? jag är inte 100 på att garantin fortfarande gäller, men vafan om de själva sabbar den, borde inte några villkor gälla. men det gör de väl antagligen ändå. Fan vad ansvarsundvikande de är

Kan man inte köra en återställning i diagnostic mode?

Låt batteriet ta slut, en liknande grej hände mig, och då fungerade den igen efter en urladdning...

1
Bevaka tråden