Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp fort!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-30 17:35

Jag satt o städade runt bland katalogerna på datorn tidiare idag, det behövdes för det va stökit som f*n. Jag flyttade även på katalogen där all musik ligger. Jag öppande iTunes nyss och inga låtar gick att spela upp (självklart) eftersom jag flyttat på dom. Jag undrar finns det något smart sätt för iTunes att leta upp musiken per automatik eller måste jag sitta och manuellt lokalisera alla låtar en och en? Jag har precis beställt en iPod nano så jag har lagt ner X timmar på att få ordning på alla ID3-taggar så att börja om är inget alternativ. Kan dock bli lite drygt att sitta och manuellt via iTunes till var och en av de 2500 låtar som ligger i biblioteket. Mycket tacksam för svar!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-31 22:07

Ingen alls som har nån aning över huvud taget?!

Ursprungligen av erkus:

Ingen alls som har nån aning över huvud taget?!

Du kan gå till Arkiv/lägg till mapp i biblioteket i iTunes så läser den in alla låtar i mappen.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-31 23:25

funkade inte...fan det verkar som att det blir till att sitta o pilla med skiten manuellt iaf...surt sa räven

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-31 23:58

om man det går att skapa en ny playlist o dra mappen som musiken ligger i till den o så kommer iTunes ihåg hur jag editerat taggarna för alla låtar...men jag får en massa dubletter i Biblioteket..finns det nåt bra sätt att ta bort dubbletter från det? det viktiga är att "rätt" dublett tas bort, dvs den som inte tillhör nån playlist (om jag tar bort den gamla befintliga playlisten). eller finns det helt enkelt nån funktion som tar bort alla låtar i biblioteket med utropstecken på?

1
Bevaka tråden