Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om iPod Nano med 6 resp 8 GB

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här kommer mitt första inlägg. Så nu hoppas jag att jag slipper bli påmind om min inaktivitet...

Jag pratade med en säljare idag som påstod följande:

Han har hört ett rykte om att Apple släpper två uppdaterade Nanosar efter jul (eller någon gång nästa år). Ryktet säger att de två nya har mer minne, 6 respektive 8 GB. Tydligen skall 6 Gigaren redan vara klar och att de jobbar med det sista för att få in 8 GB i Nanon.

Kanske är rena skåpmaten för Er luttrade iPod-fantaster. Men för mig är detta mycket goda nyheter och det börjar vattnas ordentligt i munnen...

Tack för ordet,
Magnus Hägglund

låter gött med flera nanos!!!!!!!!!

soon we will take over the world !!!

muahahahahha

FAN VILKEN SMART FÖRSÄLJARE!!!!! Icke.. Vem som helst kan lista ut att det kommer att komma en nano med mer minne. Om apple ville så kan dom lansera en Nano med 6gb redan idag men eftersom priserna på minnen är ganska högt just så är det logiskt att vänta till priserna har gått ner.

Okej nu är det min tur att vara lika smart som försäljaren du träffade. Jag gissar på att inom 12 månders så kommer det att finnas en ipod med 80gb. Fy fan vad smart jag är.

Ursprungligen av homeboy87:

FAN VILKEN SMART FÖRSÄLJARE!!!!! Icke.. Vem som helst kan lista ut att det kommer att komma en nano med mer minne. Om apple ville så kan dom lansera en Nano med 6gb redan idag men eftersom priserna på minnen är ganska högt just så är det logiskt att vänta till priserna har gått ner.

Okej nu är det min tur att vara lika smart som försäljaren du träffade. Jag gissar på att inom 12 månders så kommer det att finnas en ipod med 80gb. Fy fan vad smart jag är.

Vad härligt dryg du är. Kul att se.

Ursprungligen av homeboy87:

FAN VILKEN SMART FÖRSÄLJARE!!!!! Icke.. Vem som helst kan lista ut att det kommer att komma en nano med mer minne. Om apple ville så kan dom lansera en Nano med 6gb redan idag men eftersom priserna på minnen är ganska högt just så är det logiskt att vänta till priserna har gått ner.

Okej nu är det min tur att vara lika smart som försäljaren du träffade. Jag gissar på att inom 12 månders så kommer det att finnas en ipod med 80gb. Fy fan vad smart jag är.

Visserligen självklart att Nano kommer släppas i 6gb när den kan säljas för samma pris som 4gb gör idag. Det där sista med 80gb tror iofs jag också men samtidigt så kunde man ju tro att det skulle ha kommit vid det här laget, med tanke på hur länge det funnits en 60gb.

Ursprungligen av simon1583:

Visserligen självklart att Nano kommer släppas i 6gb när den kan säljas för samma pris som 4gb gör idag. Det där sista med 80gb tror iofs jag också men samtidigt så kunde man ju tro att det skulle ha kommit vid det här laget, med tanke på hur länge det funnits en 60gb.

Jag tror att apple kommer mjölka nanosarna 2 och 4 gig så länge dem kan innan konkurrensen kommer. Sen kommer dem återkomma och chocka med mycket mer i nannon, samma chock som när dem helt tog bort mini.

Ursprungligen av nikopiko:

Jag tror att apple kommer mjölka nanosarna 2 och 4 gig så länge dem kan innan konkurrensen kommer. Sen kommer dem återkomma och chocka med mycket mer i nannon, samma chock som när dem helt tog bort mini.

Och släppa iPod pico med 20 gig i en spelare smal som en tändsticka?

  • Medlem
  • 2005-11-03 15:25
Ursprungligen av Karelid89:

Och släppa iPod pico med 20 gig i en spelare smal som en tändsticka?

själv beställde jag en vit nano 4gb (graverad) , 19e oktober, får den nu snart enligt apple telefon-brudar. 4gb räcker gott och väl. även fast man har musik på datorn för 20 gig så lyssnar man inte på allt ändå, lika bra å ta en 4a. dfet är lagom

8GB flashminne är dyyyyrt :|

6GB är väl mer självklart än omöjligt dock

Ursprungligen av Eindpeng:

8GB flashminne är dyyyyrt :|

6GB är väl mer självklart än omöjligt dock

Idags läget använder 2gb nano två styckna 1gb minnen och 4 gb använder 2 styckna samsung minnen(rätta mig om jag har fel). Jag tror att det kommer att lanseras en 6gb Nano utan det kommer att lanseras 4gb och 8gb versioner. Det är 2,4,8,16,(128,256,512,1024) osv som gäller. Det är därför man aldrig har sett Mp3 spelare med 768mb minne eller en USB minne med 3gb.

Ursprungligen av homeboy87:

Idags läget använder 2gb nano två styckna 1gb minnen och 4 gb använder 2 styckna samsung minnen(rätta mig om jag har fel). Jag tror att det kommer att lanseras en 6gb Nano utan det kommer att lanseras 4gb och 8gb versioner. Det är 2,4,8,16,(128,256,512,1024) osv som gäller. Det är därför man aldrig har sett Mp3 spelare med 768mb minne eller en USB minne med 3gb.

Detta kan nog stämma, men som sagt sitter det ju två minnesmoduler i nanon. Skulle det vara omöjligt att sätte in en på 2 gig o en på 4 gig för att skapa en 6 gigs version.

Jag väntar dock tills det kommer en med minst 8. Och hoppas verkligen som skaparen av tråden antyder, att den kommer efter jul!

  • Medlem
  • 2005-10-23 20:10
Ursprungligen av Karelid89:

Detta kan nog stämma, men som sagt sitter det ju två minnesmoduler i nanon. Skulle det vara omöjligt att sätte in en på 2 gig o en på 4 gig för att skapa en 6 gigs version.

Jag väntar dock tills det kommer en med minst 8. Och hoppas verkligen som skaparen av tråden antyder, att den kommer efter jul!

Jaa.. 8 gb vore perfekt. Så, nu har man dratt sitt strå till stacken o skrivit ett meningfullt inlägg. (?)

Ursprungligen av Wiran:

Jaa.. 8 gb vore perfekt. Så, nu har man dratt sitt strå till stacken o skrivit ett meningfullt inlägg. (?)

Höll du verkligen med eller var det bara för sakens skull? Jaja, 8 gig skulle iaf sitta fint som sagt. Alla andra verkar dock nöja sig med 4 ?

Ursprungligen av Karelid89:

Höll du verkligen med eller var det bara för sakens skull? Jaja, 8 gig skulle iaf sitta fint som sagt. Alla andra verkar dock nöja sig med 4 ?

Vi är ju tvungna att nöja oss med 4, det finns ju ingen 8...?

Ursprungligen av Vän av ordning:

Vi är ju tvungna att nöja oss med 4, det finns ju ingen 8...?

Jo, jag vet. Väntar dock (kanske förgäves?) på att den ska bli uppgraderad till 6/8 gig och helst bättre batteritid.

Den som lever får se...

Ursprungligen av Karelid89:

Jo, jag vet. Väntar dock (kanske förgäves?) på att den ska bli uppgraderad till 6/8 gig och helst bättre batteritid.

Den som lever får se...

Nämen Nanon är bara få veckor gammal och det kommer att dröja ett långt tag innan 6, 8 gb versionerna lanseras med tanke på att stora flashminnen är dyra och dessutom är det även brist på dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-29 17:06

nej det finns endast 2 och 4gb. apple har inte sagt något annat

Om man ska tro på expert så kan det nog komma med större minne eftersom nanon enligt dem innehåller en hdd. Info om nanon hämtat från deras hemsida:

"iPod Nano 2GB
MP3-spelare med 4GB hårddisk. Extremt tunn, endast 6,9 mm och vikten är låga 42 gram. Rymmer upp till 500 låtar. Kristallklar färgskärm som låter dig navigera bland dina låtar och bilder på ett smidigt sätt. Styr funktionerna med iPods välkända klickhjul.
20 equalizer-inställningar. Upp till 14 timmars speltid."

haha!

I USA finns det redan 6 GB:s iPOd Nano

  • Medlem
  • 2005-11-09 09:04
Ursprungligen av difarbast:

I USA finns det redan 6 GB:s iPOd Nano

Vart har du sett att det finns det? :eek:

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-11-09 09:51

Fast jag kan tycka att med den filosofin (att man väntar på nästa modell) så kan man aldrig köpa nya roliga prylar, eftersom det alltid ryktas om nya bättre/större/mer features-modeller inom kort.

Ursprungligen av Gigel:

Vart har du sett att det finns det? :eek:

Min kompis var där, han sa att det bara fanns 4 och 6 GB:s i USA

Ursprungligen av difarbast:

Min kompis var där, han sa att det bara fanns 4 och 6 GB:s i USA

Grattis din polare ljög för dig.

Kan nog vara så att han blandat ihop nanon med Mini?

  • Medlem
  • 2005-11-14 22:01

han blandade ihop det. + att du som skrev google-länken hade inte hittat nått iaf eftersom du sökte på 6BG inte 6GB

Ursprungligen av Jpuke:

han blandade ihop det. + att du som skrev google-länken hade inte hittat nått iaf eftersom du sökte på 6BG inte 6GB

Japp, märkte det, haha!

  • Medlem
  • 2005-11-15 08:19

Kolla, jag hittade en bild på en hemsida om iPod!!
:eek:

  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 11:35
Ursprungligen av difarbast:

Kolla, jag hittade en bild på en hemsida om iPod!!
:eek:

Det där var den sämst photo-shoppade bild jag någonsin har sett!!

Ursprungligen av Ardrí:

Det där var den sämst photo-shoppade bild jag någonsin har sett!!

Jag hittade den på apples kinesiska sida!

Bevaka tråden