Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet program PÅ ipoden -> kopiera låtar till PC

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-02 09:22

Jag vet att det finns ett antal program som man kan använda istället för iTunes som innehåller funktion för att kopiera tillbaka låtar till datorn.

Men, finns det något väldigt litet och enkelt program som man kan lägga på iPoden (som Flyttbar disk) och med hjälp av det kopiera över sina låtar till vilken dator som helst? Jag vill alltså kunna lägga över låtar till datorn när jag är hos någon kompis.

/Jeppe

Windows, Mac eller Linux? Jag känner inte till nåt sånt program, men jag kan ge ett litet Windows-tips om det är enstaka låtar som du vill kopiera till datorn:

Först gör du själva musik-mappen på Ipoden synlig (jag minns inte vad den heter: iPod_music?). Sen kan man starta t.ex. Windows Media Player och lägga till hela Ipod-biblioteket till WMP:s spellista utan att kopiera till datorn. I informationen sen för varje enskilt spår kan man se sökvägen på Ipoden och så plocka låt för låt. Inte enkelt, men krångligt...och det går...

Tipset fungerar säkert med andra OS också, men i Mac och Linux vet jag inte hur man gör Ipod-musikmappen synlig.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-02 23:19

YamiPod kan köras direkt från iPoden, det är dessutom en enda fil. Kolla gärna vårt test.

1
Bevaka tråden