Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högt grundbrus i Ipod Video G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är det bara jag? eller någon mer som tycker det är lite väl högt grundbrus i Ipod Video? Jag använder mig av Shure e2c hörlurar och hör brus klart och tydligt mellan låtarna som för övrigt är i Apple Lossless format!

Ska jag skicka tillbaka mitt exemplar, och få en ny? eller är det så att alla Ipods har detta "grundbrus"?

M.V.H
/Johan

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 16:23
Ursprungligen av Joohan:

Hej!
Är det bara jag? eller någon mer som tycker det är lite väl högt grundbrus i Ipod Video? Jag använder mig av Shure e2c hörlurar och hör brus klart och tydligt mellan låtarna som för övrigt är i Apple Lossless format!

Ska jag skicka tillbaka mitt exemplar, och få en ny? eller är det så att alla Ipods har detta "grundbrus"?

M.V.H
/Johan

samma sak gäller mig, jag kör e3c. det jag vet är att shure lurarna är så pass rena så man hör detta väldigt väl. testa koppla i tex koss så försvinner ljudet. så det är snarare lurarna som är för analyktiska bruset försvinner ju dock när du sätter på musik..

Högt brusljud är ingenting ovanligt när man använder dyra lurar. EFtersom lurarna är kännsliga och plockar upp minsta lilla ljud så förstärks volymen av allt annat.

Ursprungligen av homeboy87:

Högt brusljud är ingenting ovanligt när man använder dyra lurar. EFtersom lurarna är kännsliga och plockar upp minsta lilla ljud så förstärks volymen av allt annat.

jo, men man kan ju tycka att Apple hade lagt ner lite krut på problemet nu till gen 5 modellerna! Eftersom fler och fler inte nöjer sig med orginallurarna!

Ursprungligen av Joohan:

Hej!
Är det bara jag? eller någon mer som tycker det är lite väl högt grundbrus i Ipod Video? Jag använder mig av Shure e2c hörlurar och hör brus klart och tydligt mellan låtarna som för övrigt är i Apple Lossless format!

Ska jag skicka tillbaka mitt exemplar, och få en ny? eller är det så att alla Ipods har detta "grundbrus"?

M.V.H
/Johan

jag kommer ihåg att jag hadde lyssnat på "the beatles , a day in the life" och på sluter av låten finns det en ton som är så hög att bara hundar hör den... men lilla dumma jag hadde på högsta volymen i ipoden, och nu, om jag höjer låten till den högsta volymen , brusar det

Ursprungligen av Joohan:

Hej!
Är det bara jag? eller någon mer som tycker det är lite väl högt grundbrus i Ipod Video? Jag använder mig av Shure e2c hörlurar och hör brus klart och tydligt mellan låtarna som för övrigt är i Apple Lossless format!

Ska jag skicka tillbaka mitt exemplar, och få en ny? eller är det så att alla Ipods har detta "grundbrus"?

M.V.H
/Johan

Hej!
jag har också lagt märke till detta brus. Jag använder inte så fina lurar som ni - (koss the plugg), men jag märker också ett grundbrus men det måste vara väldigt tyst i rummet - och framför allt i pausläge. Det verkar som det har att göra med att det är in-ears-lurar för när jag lyssnar med porta pro eller appleslurarna hörs inget alls. Jag gick till macoteket och provlyssnade deras demoex och jämförde med min och vad jag kunde höra var det ingen skillnad.(Det var dock inte lika tyst som hemma)

Hälsningar
Dan

jag köpte en 5g ipod video 30gb mk2 här om dan, kör med samma Koss Spark Plug lurar jag alltid gjort. grundbruset hörs väldigt tydligt, och det första jag tänkte var "har min ipod nåt fel??" men tydligen är jag inte den enda med detta problemet.... jag har använt samma lurar i min gamla 15gb 3g ipod och då var det knäpptyst mellan låtarna och i paus läge... confusing........ om man lyssnar på video ipoden med låg volym i tyst utrymme hörs bruset väldigt tydligt och är rätt så störande.... hmmm???!

Det är som sagt era lurar som har hög känslighet. Bruset försvinner förhoppningsvis när ni spelar musik. Jag har samma fenomen med mina Ultimate Ears SuperFi5 Pro, (långt? ) men det är inget som stör mig!

1
Bevaka tråden