Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri iPod-Nano

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyssanar inte på högsta möjliga volym, inte heller håller jag på att leker i menyerna. Byter låt någon gång ibland bara. Om man använder den så som jag har beskrivit så håller batteriena max 5 timmar inte mer.

Bagrudsljuset är inställt på 2 sek så kom inte med den lösningen tack.

Någon med tips för att få ut mer musik tid med min kära nano?

14 h är bara att konstatera bullshit?

Tack

// stoffe

Eftersom det är ett lithium-ion batteri tar det några laddningar innan du kan använda den fullt

Ursprungligen av JanneK:

Eftersom det är ett lithium-ion batteri tar det några laddningar innan du kan använda den fullt

jaha...funkar det annorlunda en andra batteri då?

tnx iaf

Vad jag har hört så kan man köra ca 10h när batterivisaren står på rött, har även gjort det själv ca så länge.
Firmwaren behöver uppdareras! ;P

Har samma problem med dålig batteritid, efter ca 10 minuters lyssnande så har batteri-ikonen redan minskat lite. Förhoppningsvis så blir batteriet avsevärt bättre efter några fler laddningar. Har inte tagit tid på hur länge batteriet håller, men 14 timmar känns väldigt avlägset just nu.

Ursprungligen av daniel-san:

Har samma problem med dålig batteritid, efter ca 10 minuters lyssnande så har batteri-ikonen redan minskat lite. Förhoppningsvis så blir batteriet avsevärt bättre efter några fler laddningar. Har inte tagit tid på hur länge batteriet håller, men 14 timmar känns väldigt avlägset just nu.

Bateri-ikonen stämmer aldrig(förutom när den är fulladdad)

Låt den ladda i flera timmar till fast batteriikonen indikerar fulladdat! Då pressar man in ganska mkt mer.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 09:05
Ursprungligen av ztoffe86:

Jag lyssanar inte på högsta möjliga volym, inte heller håller jag på att leker i menyerna. Byter låt någon gång ibland bara. Om man använder den så som jag har beskrivit så håller batteriena max 5 timmar inte mer.

Bagrudsljuset är inställt på 2 sek så kom inte med den lösningen tack.

Någon med tips för att få ut mer musik tid med min kära nano?

14 h är bara att konstatera bullshit?

Tack

// stoffe

Håller med dig, 14 timmar stämmer absolut inte. Jag tror jag komme upp i ca 5 timmar...men har bara laddat Nanon ett par gånger, hoppas det blir bättre med tiden.

Ett tips kan vara att ladda batterit i ett dygn första gången, om ni har möjligheten. Jag har ingen Nano, men det funkar med annan elektronik med samma sorts batteri.

Annars borde det bli bättre efter fler laddningar.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 14:41
Ursprungligen av Havreflan:

Ett tips kan vara att ladda batterit i ett dygn första gången, om ni har möjligheten. Jag har ingen Nano, men det funkar med annan elektronik med samma sorts batteri.

Annars borde det bli bättre efter fler laddningar.

Tja, vete fan. I manualen står det att man ska ladda batteriet tre timmar första gången ELLER tills indikatorn lyser full-laddat.

  • Medlem
  • 2005-10-21 19:23

man behöver inte ladda lithium-ion batteri i ett dygn första gången osv som vissa skrev här, det var dom gamla batterierna man skulle göra så med....

  • Medlem
  • 2005-10-21 22:48
Ursprungligen av ztoffe86:

Jag lyssanar inte på högsta möjliga volym, inte heller håller jag på att leker i menyerna. Byter låt någon gång ibland bara. Om man använder den så som jag har beskrivit så håller batteriena max 5 timmar inte mer.

Bagrudsljuset är inställt på 2 sek så kom inte med den lösningen tack.

Någon med tips för att få ut mer musik tid med min kära nano?

14 h är bara att konstatera bullshit?

Tack

// stoffe

Hur många timmar kan du spela om du sätter igång musiken på normal lyssningsnivå och sedan låter den spela tills den stängs av utan att röra någonting?

Jag fick min nano igår och tänkte att jag skulle testa batteritiden idag på jobbet. Hade den igång i 8h och 15min i sträck på mer än hälften av volymen. Indikatorn visar drygt 1/3 kvar. Vi får se vad den slutar på. Fortsättning följer...

Uppdatering tack, verkar vara mycket skit med nanon, repor, kasst batteri, känslig skärm osv. Det kanske bara är skräp i fin, men ömtålig förpackning? Jag lurar på att avbeställa min.

ja?? PatBueno hur gick d nuda?? vil veta

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-29 20:04
Ursprungligen av svanis-:

ja?? PatBueno hur gick d nuda?? vil veta

I väntan på PatBueno's svar så kan du kolla mitt test: http://www.ipod.se/forum/showpost.php?p=395269&postcount=24
15 timmar, oväntat bra, men displayen tar normalt en hel del batteri.

Har bara laddat min ipod en gång och tycker ändå att den har klart över 5 timmar i batteritid. Tror också att skärmen tar mycket batteri. Men å andra sidan så leker jag rätt mycket med min nano och jag kan ändå lyssna många timmar...

1
Bevaka tråden