Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har alla fått dåliga och trånga fodral med G5?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 16:11

Jag undrar om alla har fått så trånga fodral med sin G5 så att man bara får plats med halva iPoden i dem.
För på tester jag har läst så låter det som att det är en omöjlighet att få ner den helt.

OT:Måste man ha på bakrunds belysning när man ser på film, eller går det att ha den oupplyst som typ på ett Gameboy Color?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:14

man måste ha bakgrundsbelyst.

ja det verkar som ingen får ner sin ipod

Jag hade inga problem med fodralet, var lite tajt första gången. Men nu sitter det som en smäck. Riktigt bra från apples sida att skicka med ett fodral tycker jag.

Förresten går det att ta bort bakgrundsbelysningen medans man kolla på video, fast då ser man i princip inget alls...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 18:22
Ursprungligen av martin.ohlsson:

Förresten går det att ta bort bakgrundsbelysningen medans man kolla på video, fast då ser man i princip inget alls...

självklart det jag menade, finns väl ingen mening med att stänga av beslyningen

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 18:30
Ursprungligen av xtrem:

självklart det jag menade, finns väl ingen mening med att stänga av beslyningen

Men det går alltså? Man borde ju kunna spara ganska mkt batteri på det, om du t.ex. är på en buss så har du ju tillgång till ljus. Någon som orkar kan ju testa hur länge den spelar utan belysning.

Konstigt att vissa får ner ipoden i fodralet medans andra inte får ner den alls. För de maskintillverkas ju så måtten borde ju bli densamma. Xtrem har du testat att vända på ipoden och trycka in den med skärmen mot den långa sidan av fodralet (alltså mot det hållet där fliken är)?

Ursprungligen av pite_jacke:

Konstigt att vissa får ner ipoden i fodralet medans andra inte får ner den alls. För de maskintillverkas ju så måtten borde ju bli densamma. Xtrem har du testat att vända på ipoden och trycka in den med skärmen mot den långa sidan av fodralet (alltså mot det hållet där fliken är)?

Inga problem med fodralet, helt perfa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 20:17
Ursprungligen av pite_jacke:

Men det går alltså? Man borde ju kunna spara ganska mkt batteri på det, om du t.ex. är på en buss så har du ju tillgång till ljus. Någon som orkar kan ju testa hur länge den spelar utan belysning.

Konstigt att vissa får ner ipoden i fodralet medans andra inte får ner den alls. För de maskintillverkas ju så måtten borde ju bli densamma. Xtrem har du testat att vända på ipoden och trycka in den med skärmen mot den långa sidan av fodralet (alltså mot det hållet där fliken är)?

det beror väl helt på hur mycket våld man använder. men det verkar ju som om den töjs efter första gången...:; ska iofs inte anävnda utan använder nu en grå sock.

nej, du behöver bakgrundsbelysningen. jag kan inte urskilja en hel film i 3x60W spots. så fort det är en mörk färg på filmen så behöver du bakgrundsbeysning

  • Medlem
  • 2005-11-04 16:55

Fodralet var perfekt till min! Man kan kolla film utan bakgrunds ljus! Inte så lätt att se då! Har inte testat i dags ljus dock....

Jag hade heller inga problem att få ner min.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-04 17:51

Min lilla pod passar också perfekt i sitt fodral... även syrrans gör det.

Det är bra att fodralet är tajt. Sitter helt perfekt

Jag har en 60GB och den går ned. Det var problem första gången men nu sitter fodralet perfekt.

  • Medlem
  • 2005-11-05 17:21

Första gången var det svårt att få ner den. Nu är den perfekt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-05 18:18

första gången gick det galant att få i,...gör det fortfarande.

Den blir dock lätt smutsig

Var ju lite trångt att få ner den första gången, nu är det dock perfekt format precis efter min ipod...

Ursprungligen av pite_jacke:

Jag undrar om alla har fått så trånga fodral med sin G5 så att man bara får plats med halva iPoden i dem.
För på tester jag har läst så låter det som att det är en omöjlighet att få ner den helt.

OT:Måste man ha på bakrunds belysning när man ser på film, eller går det att ha den oupplyst som typ på ett Gameboy Color?

Mitt fodral är för stort. den bara glider ner och glider ut hela tiden

Kan det inte vara så enkelt att Apple bara gjort ett (1) fodral, och att detta skickas med till både 30GB och 60GB? Eftersom 30GB är lite tunnare så passar fodralet bra, medan den lite större 60GB inte ryms i fodralet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 22:45

ont, det gör ont, en liten stund på natten.... :rolleyes:

Ursprungligen av xtrem:

ont, det gör ont, en liten stund på natten.... :rolleyes:

*suck*

1
Bevaka tråden