Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar shuffle som usb-minne?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpaen shuffle. Nu undrar jag bara hur den fungerar som usbminne. Kan man ha musik på den och använda den som usb också?
Jag vill kunna flytta filer utan några programvaror eller likn. mellan både pc och mac. Jag vill att shufflen ska fungera som musikspelare och "vanligt" usb-minne samtidigt. Gör den det?? eller hur fungerar den?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-05 14:47
Ursprungligen av mandarinjohan:

Jag funderar på att köpaen shuffle. Nu undrar jag bara hur den fungerar som usbminne. Kan man ha musik på den och använda den som usb också?
Jag vill kunna flytta filer utan några programvaror eller likn. mellan både pc och mac. Jag vill att shufflen ska fungera som musikspelare och "vanligt" usb-minne samtidigt. Gör den det?? eller hur fungerar den?

ja du kan använda den som både usb minne och musikspelare samtidigt. du behöver ingen programvara för att ha den som usb minne men ska du ha låtar på den så måste du föra över dem med itunnes

Ursprungligen av troy100:

ja du kan använda den som både usb minne och musikspelare samtidigt. du behöver ingen programvara för att ha den som usb minne men ska du ha låtar på den så måste du föra över dem med itunnes

Okej, så jag kan använda den som usb-minne på vilken dator som helst då eller? Alla mina polare har pc-datorer men jag har en ibook. Kan jag föra över t.ex. word-filer från min dator till en polares utan några problem?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-14 11:59

För att kunna använda den på både pc och mac så måste iPoden vara pc-formatterad, annars kan pc:n inte använda den.

Ursprungligen av Spyder:

För att kunna använda den på både pc och mac så måste iPoden vara pc-formatterad, annars kan pc:n inte använda den.

är det lätt att pc-formatera den då?? om man pc-formaterar den kan man använda den både med pc och mac då eller?? fattar inte riktigt

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-15 19:31

För att pc-formattera den kör du windows-versionen av Uppdateraren på en pc (finns att ladda ner från Apples hemsida), då kommer iPoden att återställas (tömmas) och formatteras för pc. Då kan du använda den både på mac och pc. Tänk på att du inte kan uppdatera den från macen längre efter det, utan måste göra det från en pc i fortsättningen (om du inte vill göra en fullständig återställning).

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-16 20:40

Ja, genom att stänga av autosynkningen (görs i iTunes när du har iPoden inkopplad).

1
Bevaka tråden