Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkvalitet i nanon?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

TJABBA ALLA NI LYCKLIGA ÄGARE TILL IPOD-NANOS

Är ni nöjda med dem?

Hur är ljudkvallen på dem? ÄR det sämre eller bättre eller som dem flesta mp3spelare?

Jag är riktigt nöjd.
Visst, man kan inte spela lika högt som på den jos jag hade tidigare men jag behöver aldrig lyssna högre än max.
Behöver man högre kan man alltid ta bort spärren.

Ljudkvalitén är godkänd. Dock bättre ljud ur Shuffle än med Nano. Sedan så matar den ut ett betydligt mer trevligt ljud ur line-out än ur den förstärkta utgången.

bra

Jag tycker ljudet är mkt bra i nanon. Det blir bra ljud både med olika hörlurar och när jag kopplar in den till mina stora högtalare. Volymen blir fullt tillräcklig när man väl har lyft volymspärren, dock inte innan Jag är väldigt imponerad av min nano förutom att den repas väldigt lätt och att det nu har gått sönder Men jag ska snart få en ny av Apple och då tänker jag använda InvisibleShield för att undvika repor.

  • Medlem
  • 2005-11-17 09:52
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag tycker ljudet är mkt bra i nanon. Det blir bra ljud både med olika hörlurar och när jag kopplar in den till mina stora högtalare. Volymen blir fullt tillräcklig när man väl har lyft volymspärren, dock inte innan Jag är väldigt imponerad av min nano förutom att den repas väldigt lätt och att det nu har gått sönder Men jag ska snart få en ny av Apple och då tänker jag använda InvisibleShield för att undvika repor.

Har sedan tidigare en Mini, hur är kvaliteten jämfört med den? Och hur står sig Nanons ljud mot en Ipod G5, tro? Har Apple stoppat olika kretsar i manickerna eller kör dom på samma i både Nano och G5? Vem vet?

Ursprungligen av boven:

Har sedan tidigare en Mini, hur är kvaliteten jämfört med den? Och hur står sig Nanons ljud mot en Ipod G5, tro? Har Apple stoppat olika kretsar i manickerna eller kör dom på samma i både Nano och G5? Vem vet?

Är riktigt näjd med ljudet i Nanon - kör den med ett par Koss Porta Pro, låter fint!

Ursprungligen av boven:

Har sedan tidigare en Mini, hur är kvaliteten jämfört med den? Och hur står sig Nanons ljud mot en Ipod G5, tro? Har Apple stoppat olika kretsar i manickerna eller kör dom på samma i både Nano och G5? Vem vet?

Hela produkten har en känsla av kvalitet som genomsyrar den. Den känns väldigt robust, genomtänkt och med en extra touch. När man ser den tror man att den är lätt att knäcka, men när man har känt på den... Trist att den repas bara, men förhoppningsvis har apple nu fixat problemet med att skärmarna pajjar.

Jag tror inte att man märker nån skillnad mellan ljudet i G5 och nanon. Nanons ljud är fullständigt och man har inte snålat någonstans (förutom att basen distar med eq igång). Vetefan om g5 och nano har samma kretsar men har iaf hört att disten är fixad på g5. Kanske bara en mjukvaruuppdatering.

Ljudkvalitén på Nanon är helt OK, men det är inte iRiver klass på ljudet.
Bytte precis från min snart 3 år gamla iRiver IFP-390T, och jag satte mig ner och jämförde ljudet mellan de två.
Nanons ljudkvalité är som sagt helt OK, förrutom basen som distar och skorrar väldigt lätt om man kör med equalisern på Bass Booster eller R&B, främst R&B.
Det är betydligt mer kräm i iRivern, och man kan brassa på mer utan att det låter illa, vilket det gör i Nanon, främst när det gäller bas och låga toner då.

Hade det inte varit för att Nanons snygga och smidiga paket med mycket minne hade jag nog köpt en iRiver, men som det ser ut nu är Nanon den spelare som ger mig mest för pengarna, och som jag är nöjd med...
Men den dagen iRiver kommer ut men en modell som kan matcha Nanon när det gäller storlek och utrymme, då blir det nog ett byte.

Ljudet i nanon är kanon. Väldefinierat och bra. Jag slängde de vita hörlurarna och tog ett par Creative Ep630 istället. Jämför jag med min gamla JOS så är skillnaden som natt och dag! Uteffekten är fullt tillräcklig, jag spränger trumhinnorna om jag lyssnar på maxvolym. Fattar inte att folk lyfter spärren, eller så är det så att min inte är spärrad, jag vet inte...

1
Bevaka tråden