Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt Batteri

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena
Som oskuld på iPod blev jag ju mycket glad när jag väl fick den och började använda den direkt, alltså, jag la in lite filmer för att kolla hur det såg ut, sedan efter ett tag märkte jag att batteriet började säga sitt och läste då att jag skulle laddat den i fyra timmar innan jag började använda den. Så nu räcker Ipoden högst två timmar när den e fulladdad å jag bara lyssnar på musik. E det nån som har någon idé på vad jag kan göra för att ladda upp batteriet ordentligt? Jag har endast en usb laddare, kan man kanske ladda den ordentligt om man tjackar en "riktig" laddare?

Och ja, jag vet att det var klantigt, så nu behöver ni berätta det för mej

• Medlem
  • 2005-11-06 16:26

Helvete. Jag visste inte om att man skulle ladda den i 4 timmar innan man använde den. För mitt batteri tar också slut ganska fort. Men jag hade iförsig säkert i iPoden i datorn i ca 2 timmar innan jag använde den. Förde över massa filer med USB 1.0 och då går det inte så fort första gången då man har mycket att lägga över på en o samma gång.

det spelar ingen roll om man inte laddar den 4 timmar första gången. Tänk på att bakgrundsbelysningen drar mycket ström. Det sägs också att batteritiden blir bättre efter några laddningar.

Japp... det spelar ingen roll om man inte laddat den fult första gången..

• Medlem
  • Lund
  • 2005-11-06 18:59

laddade min i 20 min först gången,men ändå håller den rätt bra. Tänk på att om du bara sätter på en video i 5 minuter att det mkt på batteriet. Bildspel lika så.Testa att sätt på musik,slå av alla funktoner och se hur många timmar du får.

14 timmar har apple upnått vid 50 % volym,ingen EQ,inget bakgrundsljus,bara musik utan att pilla på menyn.

Lite batterisparande tips:

Stäng av bakgrundsljuset
Kör EQn på flat
Fippla inte mycket mellan låtar

precis som ovan

Ok, tack för supporten folks! ska experimentera lite nu... tjao

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 22:43

Ja nu har jag förbättrat batteritiden. JAg gjorde som så att jag körde helt slut på batteriet sen så laddade jag det över natten. Nu håller det längre. tack för hjälpen

1
Bevaka tråden