Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ont om plats, separera på musik och videos...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 23:17

Hej hej!

Jag hittade hit från 99mac.se. Mitt problem är följande: Jag har en pb12" 60GB disk. Jag har inte plats för all musik och film (samtidigt) jag vill ha på min ipod på min systemdisk på daotrn. Jag vill dock obönhörligen ha all min musik på datorn. Detta leder mig till att jag vill separera videor från musik i mitt iTunes-Music-Library. Jag försökte tänka ut hur videorna hamnade i libraryt (trodde apple hade varit smarta nog att fixa det som en speciell mapp som hette "Videos" eller motsvarande, så var dock inte fallet). Ville göra (och gjorde) en softlink - "ln -s" från itunes music library till en extern hårddisk jag har. Funkade bra för en film, problemet är att itunes inte är konsekvent i var den lägger filmerna. den lägger skiten bland musik (fattar inte hur man inte kan ha tänkt på detta).

Är det någon som har råkat ut för samma problem så kan vi snyfta tillsammans, och är det någon som dessutom har lösningen blir jag överlycklig!

tack för hjälpen, i förhand!

.nicke

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 07:30

Ingen som har mött samma problematik som jag?

fan också. Aja, jag fortsätter söka. Postar om jag hittar något svar så ni också kan fixa det om ni har liknande svårigheter...

För mig lägger sig videorna i biblioteket i itunes med all musik, ja. Men jag kan även se alla videofilmer under "Videor" i mitt itunes. Förstår inte riktigt vad du vill åstakomma, men där ser du ju bara dina videofilmer om det är krångligt att leta upp dem i vanliga biblioteket.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 18:10
Ursprungligen av minimunk:

För mig lägger sig videorna i biblioteket i itunes med all musik, ja. Men jag kan även se alla videofilmer under "Videor" i mitt itunes. Förstår inte riktigt vad du vill åstakomma, men där ser du ju bara dina videofilmer om det är krångligt att leta upp dem i vanliga biblioteket.

Jag ska f;rklara klarare vad jag menar!

Jag har en 60GB systemdisk pa min powerbook 12". Tyvarr har jag inte nagon plats kvar pa min interna harddisk for videos som jag vill ha till min ipod med anledning av att jag har 40GB+ musik och massa annat strunt pa min dator. Vad ger da detta i praktiken? Jo, att jag INTE kan ha nagra videos kvar pa min ipod. Problemet skulle losas genom att flytta hela itunes-biblioteket till min externa harddisk. Det vill jag inte gora da jag vill lyssna pa min musik nar jag inte har min externa harddisk med mig.

Det jag alltsa vill astadkomma ar: Ha alla mina musikfiler fysiskt pa min systemdisk (och forstas inlagda i mitt itunes-bibliotek) men ha mina ipod-videor fysiskt pa min externa harddisk men anda inlagda i mitt itunes-bibliotek.

Mitt problem ligger alltsa inte i att jag inte kan spela eller se mina videor som det ar nu: utan att jag helt enkelt inte har plats for dem pa min harddisk.

Tack for engagemanget och jag hoppas att det blev klarare nu!(?)

.nicke

  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 00:51

Nagon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 10:20

Jag har ingen aning om hur iTunes funkar på Mac, men jag har stängt av automatsik synkronisering och sedan drar jag bara över videofilerna direkt till min iPod i iTunes

1
Bevaka tråden