Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden kapar låtar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har stött på ett mycket märkligt problem med min g1 ipod mini. Ipoden kapar vissa låtar ungefär 30 sekunder innan slutet. Då kan jag lägga in dessa låtar på nytt och allt blir bra med dem, men istället kapar den då en annan låt. Jag har även problem med att ID3-taggarna inte stämmer överens med vad jag skriver in på datorn.

Mycket märkligt tycker jag, någon som varit med om nåt liknande?

Jag läste nån tråd för ett tag sedan där någon hade ett liknande problem... Jag ska se om jag hittar den igen.
Har sökt en massa i forumet men inte hittat nåt , tyvär..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 23:13

har du senate iTunes? senaste firmware i minin?

Ursprungligen av Olle3000:

Jag har stött på ett mycket märkligt problem med min g1 ipod mini. Ipoden kapar vissa låtar ungefär 30 sekunder innan slutet. Då kan jag lägga in dessa låtar på nytt och allt blir bra med dem, men istället kapar den då en annan låt. Jag har även problem med att ID3-taggarna inte stämmer överens med vad jag skriver in på datorn.

Mycket märkligt tycker jag, någon som varit med om nåt liknande?

Jag känner igen det till viss del. Jag har bara inte märkt sambandet med att en ny låt kapar en annan. Mer att jag upptäckte att fler och fler låtar blev kapade.

Jag har märkt att denna typ av fel bottnar i många dåliga utmatningar. Systemfiler bli skadade av att mata ut Ipoden felaktigt.

Lösningen är helt enkelt blåsa ut Ipoden och installera om den...

Yep, har samma problem. Min ipod nano har inte gjort annat än att krångla känns det som

Som sagt, min Ipod krånglar inte (på det sätt som tråden handlar om) så länge jag matar ut den på ett korrekt sätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 10:29
Ursprungligen av Alphonze:

Som sagt, min Ipod krånglar inte (på det sätt som tråden handlar om) så länge jag matar ut den på ett korrekt sätt.

Kan vara en mycket viktig sak som många missar. Självklart ska man alltid göra en "säker borttagning"

okej men då ska jag formateraden så att dte ordnar sig. Tack

Ja, jag tror det också. Många tror att man kan behandla Ipoden som ett usb-minne. Visserligen ska man mata ut usb-minnen på ett korrekt sätt också, men skillnanden är ju att Ipoden har mer eller mindre känsliga systemfiler som kan skadas. Det har ju inte "dumma" minnespinnar...

ofta går det int att använda säker borttagning på ipoden varken i itunes eller med ikonen vid klockan.

1
Bevaka tråden