Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod G5 USB 2 till Fire Wire

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon lösning om man har en 12" Powerbook med USB 1? Den har FireWire, men vad jag vet finns inget sätt att omvandla FireWire till USB 2.

Känner någon till om man kan köpa en omvandlare typ en hub eller router som kopplas till min Powerbooks FireWire utgång/ingång och till vilken man kan koppla en USB 2 enhet typ iPod?

/Vallejos

vet inte men är inte dock-kontakten lika dan som till 4G? i så fall borde det väl gå att använda en firewirekabel till en sån?

fast det kanske är ngt nytt i dennya kabeln/kontakten?!

  • Medlem
  • 2005-11-07 22:51
Ursprungligen av hmm_markus:

vet inte men är inte dock-kontakten lika dan som till 4G? i så fall borde det väl gå att använda en firewirekabel till en sån?

fast det kanske är ngt nytt i dennya kabeln/kontakten?!

iPod G5 och nano har inte stöd för firewire.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 23:24

Det finns väl PC-card med USB2? Annars är du tyvärr fast med den långsamma USB1. Ipoden kommer ju att få kontakt men det kommer gå långsamt att föra över låtarna

Lite OT men jag tänkte passa på att fråga när det ändå handlar lite om det; vilket är snabbast av USB 2.0 och firewire (400 asså)?

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Lite OT men jag tänkte passa på att fråga när det ändå handlar lite om det; vilket är snabbast av USB 2.0 och firewire (400 asså)?

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=41472

Tack. Jag lyckades inte hitta det själv

1
Bevaka tråden