Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är den verkligen så känslig?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-06 17:02

Jag har, mer eller mindre, beslutat mig för att beställa en nano under morgondagen, men börjar nu känna av beslutsångest. Jag vill inte ha nanon i fickan en livstid, därför vill jag ha ett fodral till, och jag har funderat på att köpa fodralet som fästs på bältet, och finns tillgängligt på apples hemsida.

Grejjen är den att leveranstiden är 2 veckor på det, och varenda attraktiva originalfodral som finns att hitta, och en av mina frågor är som lyder: Kommer min blivande nano att överleva 2-3 veckor i fickan? Jag har läst forumet intensivt den senaste veckan, och har kommit fram till att den är extremt(?) ömtålig. Jag vill ju inte att displayen ska gå sönder innan jag fått tag i fodralet.

Kan man få lite feedback från dom som har tappat nanon och eventuellt tuggat lite på den, så man kan få lite bättre uppfattning om hur (öm)tålig den faktiskt är. Har läst testet där dom körde över den med bilen, men av detta forums inlägg att döma måste de har fått någon specialversion med galvaniserade stålbalkar.

Har just du en nano som du använt vardagligt, dvs haft den i fickan eller dylikt, i cirka en månad, får bilder gärna bifogas.

Om någon har något annat förslag på ett estetiskt tilltalande fodral som inte förvandlar nanons storlek till en mini, så är jag självklart öppen för förslag.

MVH,
/Ohlén

*edit*
Bilder på de nämnda fodralen är inlagda

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 17:19

Det ser ju förjävligt ut att gå runt med Nanon i något bälteshållare. Det är precis lika hemskt som de där som sprang runt med mobilen fastsatt på bältet. Om du har så taskig smak kan du ju lika gärna köpa någon ful spelare Onödigt att betala för designen då..

  • Medlem
  • 2005-11-06 17:24
Ursprungligen av cruZZade:

Det ser ju förjävligt ut att gå runt med Nanon i något bälteshållare. Det är precis lika hemskt som de där som sprang runt med mobilen fastsatt på bältet. Om du har så taskig smak kan du ju lika gärna köpa någon ful spelare Onödigt att betala för designen då..

Jo jag håller med dig att det inte är den optimala lösningen, men jag vet inte vad jag ska göra annars. Skulle en invisible shield fungera lika bra mot repor och skador som ett fodral?

För övrigt så köper jag inte ipoden för designen, snarare för funktionaliteten. Och 4gb flashminne för 2295:- är ett rätt så bra pris om man jämnför med iRiver eller liknande.

Kolla på www.istuff.se om det finns något snyggt fodral, där är det snabb leverans..

Såg dock att de inte har något sånt som du vill ha men du kanske skulle kolla på en iPouch..?

Det bästa sättet är väl att INTE ha den i fickan de kommande 2-3 veckorna tills du köper ett fodral. Men då får du köpa lanyard hörlurarna för 400 spänn för att den inte ska ta "skada" de kommande veckorna.

Själv vill jag inte ha ett fodral som döljer Nanons design och fräschhet, så jag har dessa hörlurar istället som jag är mycket nöjd med. Då kan jag ha den runt halsen, dvs. den repas inte, är lätt åtkomlig och den syns. Jag tycker du borde skaffa Lanyard hörlurarna istället för fodral, men om du ändå vill skydda den när du har Lanyard så kan du alltid köpa invisible shield som skyddar rejält (enligt testerna).

Lycka till!

PS: Håller med cruZZade helt och hållet!

Gör som jag och ha den i en solglasögonpåse så länge.
Då får du inga repor.

  • Medlem
  • 2005-11-06 17:34

Tack för all kritik, speciellt den konstruktiva.

Jag gillar idén att ha den hängandes runt halsen men jag kör strikt med egna lurar och därför verkar lanyard vara uteslutet. De senaste dagarna har jag letat tillbehör så jag snart börjar gråta - kan man fästa ipoden runt halsen utan att få lurar på köpet, och isåfall, vart köper man dom? Beställer hälst inte från usa.

Undrar även om någon har "zCover nano - Ice Clear" - http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&products_id=776 - och om de är något att satsa på?

Det är en jungel med tillbehör där ute och jag är helt ute och cyklar..

Någon som har en aning om när Agent 18-skalet kommer till svenska applestore????? Eller är det nån som vet om man kan handla från am. applestore?

  • Medlem
  • 2005-11-06 17:48

ohlen. vi sitter i samma båt. jag beställde min nano den 19e oktober med gravyr,. så jag får den nu nån gång i kommande veckan. jag har tänkt på det där så grymt mycket med, läst forum och kollat på alla möjliga sajter som finns när det gäller skydd. Enligt det jag kommit fram till så är Invisible Shield det bästa alternativet när man vill "visa upp" stoltheten, Nano, samtidigt som den får perfekt skydd. Själv(är nog inte ensam) tycker jag att Nanon är så sjukt snygg så man borde inte gömma den i nån zCover eller fodral utan tipset från mig är Invisible shield.

/Johan

  • Medlem
  • 2005-11-06 17:54

Jo, det lutar nog åt invisible shield. Silikonfodralet verkar ju göra nanon betydligt större. Med tanke på att den är så tunn så är väl inte det så konstigt iofs. På iStuff.se verkar leveransdatumet vara v45, och till vilken grad man kan lita på det vet jag inte riktigt, men det är bara att hoppas att den överlever tills skölden kommer. Jag väljer nog en vit nano för att minimera risken för synliga repor ytterligare.

Har beställt invisble shield to nanon. Den ska ju komma vecka 45. Om du inte vill ha report innan fodralet har kommit så finns det ett enkelt sätt. Packa INTE upp nanon förrän du har ett skydd/fodral till den. Annars är ju nanon täckt med genomskinlig plast på framsidan. Dra inte av den förrän du har fått fodralet.

Jag har ett par små repor (som inte syns om man inte tittar noga) fram och bak på min nano. Har beställt ett invisible shield ifrån istuff, fått bekräftelse och väntar paketet imorgon.

har du fått leveransbekräftelse redan`?

istuff är snabba!

vadå.. min nano har inte blivit nå repig jo lite men då använde jag displex från teknikmagasinet å sen va dom borta.. jag har haft min nano i fickan me nycklar å småpengar å d har itne blivit så många repor men använd displex om du får repor funkar fin fint sen använder du en sån här "glasögon" trasa som man puttsar glasögon me ha på lite displex å puttsa i 10min så e dom helt borta..

Var blir det snabbast och värst repor? På skärmen eller övriga nanon?

Såg att ni hade dskuterat om zCover ice clear och jag kan rekomendera detta skal väldigt mycket. Nanons design syns fortfarande, den blir inte speciellt mycket större, du kan hänga den runt halsen med ett medföljande snöre(man kan även byta till ett annat snöre/halsband). Till en början så är de lite svårt at styra klickhjulet, men detta försvann för mig när jag hade använt min nano ett tag.

Kan också rekomendera istuff.se då dom levererade MYCKET snabbt.

Ursprungligen av musique_:

Var blir det snabbast och värst repor? På skärmen eller övriga nanon?

Tycker det är ganska jämn spridning, på den kromade baksidan har jag dock inte alls fått så många repor.

Tror inte man behöver bekymra sig så mycket för repor mera på sin Nano nuförtiden med tanke på att den levereras ju med fodral nu ju.... Vilket skyddar den när den ligger i fickan... Och du får ju inga repor på den bara för att du plockar upp den och ska byta låt, men jag funderar ändå starkt på ett Silicon Fodral då är den helt skyddad utom displayen tyvärr, men ligger den i sitt iPod original fodral så lär du INTE få några repor... Men synd at tman föstör designen med ett Silicon fodral, men å andra sidan, man lär tappa den i marken ett par gånger och då vill du inte ha fula tappmärken på den och då hjälper nog silicon fodralet... för hur stor chans är det att du tappar den när den ligger i sitt original fodral??

jag använder också en trasa men den blir ju skjukt repig ändå.

tvärtom massa repor på baksidan mindre på framsidan!

1
Bevaka tråden