Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta kort på din nano!

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av koze:

Apple vill inte ta fokus ifrån nanon som är en storsäljare. Istället kommer en ny powerbook tror jag..

Hmm möjligen, men några nya laptop-modeller dyker väl inte upp innan dom börjar tillverkas med den nya intel-proceesorn väl?
I don't know, ja e nöjd med mina apple-prylar iaf... More to come !

har du alla tre?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 23:22

Min lilla nano...

Ok, så äntligen kom min nano. Första jag gjorde försökte jag få på mitt invisible shield. Det gick åt helvete. :rolleyes: Ok tänkte jag, screw it. Jag hade en Zcover ice clear hemma och tänkte att jag kör på den. Jag rekommenderar starkt det här skyddet. Det täcker hela nanon förutom där man dockar, man får två på köpet. Bra skärmskydd. Jag är förstås ändå orolig över repor och skit men nu känns det som om jag verkligen tagit nödvändiga åtgärder för att skydda min ipod. Blir den repad och jävlig nu så sliter jag mitt hår. Kolla in resultatet.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 23:59

fast det ska tilläggas att klickhjulet blir lite svårare att manövrera. Undrar om en iPod Sock räcker? Hmmm...

  • Medlem
  • 2005-10-14 00:06
Ursprungligen av Ardrí:

fast det ska tilläggas att klickhjulet blir lite svårare att manövrera. Undrar om en iPod Sock räcker? Hmmm...

Med iPod socks så är den bara skyddad när den ligger i fickan eller liknande. Om du använder den utan att ha något skydd på så kommer det bli fingeravtryck och små repor ganska snabbt om du inte är väldigt försiktig. Jag kör för tillfället med plasten som satt på när den var ny.

Ursprungligen av Ardrí:

Ok, så äntligen kom min nano. Första jag gjorde försökte jag få på mitt invisible shield. Det gick åt helvete. :rolleyes: Ok tänkte jag, screw it. Jag hade en Zcover ice clear hemma och tänkte att jag kör på den. Jag rekommenderar starkt det här skyddet. Det täcker hela nanon förutom där man dockar, man får två på köpet. Bra skärmskydd. Jag är förstås ändå orolig över repor och skit men nu känns det som om jag verkligen tagit nödvändiga åtgärder för att skydda min ipod. Blir den repad och jävlig nu så sliter jag mitt hår. Kolla in resultatet.

Ser helt ok ut, känns nanon större i fickan när man har skyddet på eller är det marginellt?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-14 12:15

Det är verkligen marginellt, men nu kör jag faktiskt bara sockan för att det är ganska mycket svårare att styra klickhjulet med silikon på.

Ursprungligen av Footoz:

Ser helt ok ut, känns nanon större i fickan när man har skyddet på eller är det marginellt?

Har du kuvös till den?

  • Medlem
  • 2005-11-13 22:45
Ursprungligen av Ardrí:

Ok, så äntligen kom min nano. Första jag gjorde försökte jag få på mitt invisible shield. Det gick åt helvete. :rolleyes: Ok tänkte jag, screw it. Jag hade en Zcover ice clear hemma och tänkte att jag kör på den. Jag rekommenderar starkt det här skyddet. Det täcker hela nanon förutom där man dockar, man får två på köpet. Bra skärmskydd. Jag är förstås ändå orolig över repor och skit men nu känns det som om jag verkligen tagit nödvändiga åtgärder för att skydda min ipod. Blir den repad och jävlig nu så sliter jag mitt hår. Kolla in resultatet.

Jag går också i köp tankar kring ett silikonfodral och zCover är med i striden om mina riksdaler.

Skulle du möjligtvis kunna posta lite fler bilder på din nano med skyddet på?

Ardrí, skulle du inte kunna skicka bilder på när du har Nano i sockan? Är den inte alldeles för stor?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-14 14:16

Jag postar ett foto sen, men sockan passar mycket bra enligt mig.

nano med DecalGirl nano - Pink Neon Flames

Tjena..
Tänkte posta lite bilder hur den ser ut med denna skinnen..
OBS kameran är inte den bästa så bilderna ser rätt suddiga ut

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/P1010020.JPG
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/P1010021-mys.JPG

rabboy, kolla din inkorg!

Rabboy, vad är det för du har på den? Aldrig sett ngt sånt

Ursprungligen av dANNEo_O:

Rabboy, vad är det för du har på den? Aldrig sett ngt sånt

Decalgirls från b la iStuff

Ursprungligen av daniels:

Decalgirls från b la iStuff

Ojoj, det var ju riktigt hett. Tack för tipset, nu funderar jag på att köpa flames som du har eller den här: http://www.istuff.se/index.php?main_page=popup_image&pID=745

Båda är riktigt heta, men sista täcker inte scrollen

Hipshot, hur gammal är din nano, den var i fint skick. Iaf ett par hundra repor mindre än på min vad det ser ut som

edit: Här är en bild på Nanon första dagen, notera att man kan se färgpixlar reflekteras i nanon från TVn. Blaaank
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Ipod_nano-_13429.jpg
tog en bild på hur den ser ut nu, men jag vågar inte visa den. Tror ingen vågar se den heller.. Helt sönderrepad

  • Medlem
  • 2005-11-07 18:17
Ursprungligen av dANNEo_O:

edit: Här är en bild på Nanon första dagen, notera att man kan se färgpixlar reflekteras i nanon från TVn. Blaaank
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Ipod_nano-_13429.jpg
tog en bild på hur den ser ut nu, men jag vågar inte visa den. Tror ingen vågar se den heller.. Helt sönderrepad

Jag ser gärna den uppdaterade bilden, så jag kan få en uppfattning om vad det är för öde som väntar min nano (beställd igår).

Nu har jag tagit några kort på min brorsas vita nano och på min svarta!

Cheers!

Btw, kan ta lite fler bilder på menysystemet och på min svarta nano om så önskas!

Citerar "Ojoj, det var ju riktigt hett. Tack för tipset, nu funderar jag på att köpa flames som du har eller den här: http://www.istuff.se/index.php?main...p_image...
Båda är riktigt heta, men sista täcker inte scrollen "

dANNEo_O: Man får med skinn som täcker skrollen till alla "skin" man beställer.. dock är det inte alla websidor som har dem på när de tar bilderna.. Det där skinnet med bruden på är hett det också.. jag köpte även ett sådan fast blått

TIPS! till alla som tänker köpa skinn.. köp även "screen armor" för att skydda displayen också.. det är bäst..

  • Medlem
  • 2005-11-07 20:16

snälla sätt inte på Decalgirls det är som att sätta på öronskydd när man lyssnar på musik vid datorn...

Ursprungligen av Lero:

snälla sätt inte på Decalgirls det är som att sätta på öronskydd när man lyssnar på musik vid datorn...

Du kan ju inte säga att folk inte ska sätta på decalgirls det är ju ändå upp till var och en att bestämma vad man själv tycker är snyggt.. Du kan säga att din åsikt är att man inte ska använda sådana men inte att andra måste tycka lika..

För min egen del så hade jag helst varit utan decalgirls om det inte hade varit för att den blir så lätt repig trots att man knappt gör något.. Jag vill kunna ha min nano i fikan utan att den blir skadad. Därför övervägde jag att köpa ett skin som skyddar min kära nano
SKinnet går ju faktiskt att ta bort om man känner för det, man förstör inte mp3'n för att man använder skinn.

Ascoola bilder!

Off topic: Hur lägger man in bilder i en post? :rolleyes:

Ursprungligen av ekko90:

Off topic: Hur lägger man in bilder i en post? :rolleyes:

Då gör du såhär.
Nytt inlägg > scrolla lite neråt till Ytterligare inställningar > Klicka på Bifoga filer till inlägget > på fönstret som dyker upp väljer du Välj fil och där letar du sedan upp den önskade bilde, väljer OK och sedan klickar du på Ladda upp.
Ifall du förhandsgranskar ditt inlägg kommer inte bilden synas,men när du postar det så syns det! Lycka till

Ursprungligen av ekko90:

Off topic: Hur lägger man in bilder i en post? :rolleyes:

En bra sida är Imageshack

Sen är det bara att använda IMG-taggen (

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 19:38

Varför är alla Appleägare så rika? Var det bara jag som blev tvungen att sälja min mini för att ha råd med nanon? Vad ska man med två till ö.h.t?

Ursprungligen av Sawert:

Varför är alla Appleägare så rika? Var det bara jag som blev tvungen att sälja min mini för att ha råd med nanon? Vad ska man med två till ö.h.t?

Tror inte man har någon större nytta av två, men är man prylgalen så visst!

Btw, ser att du är från Umeå, härligt

Jahapp, slänger upp två nya bilder på min ögonsten!

Va romantiskt med ljus.... :rolleyes:

Bevaka tråden