Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod in på service!? (diskussion)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min fråga är:

Har någon annan skickat in iPod till service?
Hur har det gått?
Vad var felet/problemet då?

Min iPod G3 20gb jag köpte i höstas börjar bli lite för mysko, så jag tänkte lämna in den till en service station (Linköping) och önska några lagningar. Vad tror ni om att skicka med denna lapp? (kan inte vara med själv)

iPod - serienummer ----------

Batteri:
iPod skall hålla timmar batteritid
Min iPod håller ca 3 timmar när man använder den ”normalt” (lyssnar på blandad musik med halva full volym), och det har den gjort sedan första dagen jag köpte den.
Den håller bara ca. 2 dagar med en laddning, som om man sätter på den startar den med äpplet och har sedan nästan tomt batteri.
(Vill också ha information om hur man ska ladda iPod från första laddningen också vidare, för jag vet inte om hur man laddar rätt)
Åtgärd: Kolla(?), byta.

Hårddisk/System:
Ofta hoppar min iPod över låtar. Man väljer en, det tar ett tag, och den hoppar över 2-10 låtar och spelar upp den istället.
Ibland stannar den i låtar, väntar 10 sek – 1 min och fortsätter sedan.
(Det gör ingen skillnad om jag har mycket eller lite utrymme ledigt på hårddisken.)
Åtgärd: Kontrollera.

Lurar (original)
Högtalaren i högra plutten (vänstra är också nära att gå sönder) är sönder(?)/sprängd(?). Gått sönder lite i taget efter jag hade köpt den och jag lyssnar nästan aldrig på hög musik.
Åtgärd: Laga eller nya lurar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-31 09:07

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47486

1. Du skickar in den till Apple (inte lämnar i Linköping) apple betalar frakten.

Räcker batteriet 3 timmar eller 2 dagar? Du nämnet bägge?

Har du resetat, uppdaterat, återställt, etc? För om apple inte anser att det är något fel på den så får du betala undersökningskostnader + frakt etc.

Ursprungligen av xtrem:

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47486

1. Du skickar in den till Apple (inte lämnar i Linköping) apple betalar frakten.

Räcker batteriet 3 timmar eller 2 dagar? Du nämnet bägge?

Har du resetat, uppdaterat, återställt, etc? För om apple inte anser att det är något fel på den så får du betala undersökningskostnader + frakt etc.

1. Ja.. Gjort det en gång med en annan pryl, det var MYCKET jobbigt med springade kurirmän runt dörrarna och skicka tillbaks åch krabba. Men, men man kan ju ge de ett försök..

Batteriet. Det räcker 3 timmar när man spelar musik, och 2 dagar när den är avstängd. Självklart.

PS ringde apple och dom sade att jag skulle åka till linköping och lämna den på service. DS

har tyvärr varit tvungen att lämna in min ipod på service 7 ggr hittils. tråkigt... den e tillochmed på service nu, kommer imorrn

aja

apple's service är ganska bra men det tar lång tid innan den både kommit dit och tillbaka(de skickar den nämligen till ett ställe i irland, fattar int varför?? :rolleyes: )

ups är det bästa företaget som transporterar din ipod men iaf de kom hit på måndagen 31/10 och jag får tillbaka den imorrn(9/11) så de e en och en halv vecka som de tar...
ganska jobbigt tycker jag men Sverige har ju yttrandefrihetslagen så alla har sin egen åsikt!

I am not a geek, I am just an ipodder...

nån som har Macmini lr powerbook G (X)?

e de bra??

1
Bevaka tråden