Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videora problem!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, har nu suttit i några timmar och konverterat musikvideos med videora. De blir i mp4 format och är i original antingen .avi eller .mpg.

Av de 75 filerna jag konverterade vill itunes bara ta in 59. Någon som vet problemet?

//H

Detta har varit uppe förr. Om du konverterar till h264/768 kbits så uppstår felet ibland. Välj att konvertera med tex h264/512 kbits istället.

Ursprungligen av minimunk:

Detta har varit uppe förr. Om du konverterar till h264/768 kbits så uppstår felet ibland. Välj att konvertera med tex h264/512 kbits istället.

Tackar, ska testa

På vilket ställe skall jag ändra då?

nä, detta verkar inte funka, kan nån förklara

Du får gärna förklara vad som händer och var det tar stopp!
Skriv en kort resumé!

Ok...
1.Jag installerade videora, ändrade inga inställningar.

2.Sen lade jag in 75st musikvideos på kö, som sedan konverterades.

3.När jag sedan skulle lägga in dem i iTunes så ville iTunes bara ta emot 59 st, OBS!! inget
felmeddelande kom upp, filerna kommer inte med helt enkelt.

  • Medlem
  • 2005-11-09 17:21

Ville bara tacka för det där tipset om att köra med 512 kbps istället, nu fungerar ngra filmer som förrut strejkade. Tack tack tack!

Vart ändrar ni till 512kbps? Nästa alternativ jag kan se ligger på 384kbps.

  • Medlem
  • 2005-11-09 19:52

setup -> profiles.. där skapade jag en ny, "ipod", som jag la in önskade inställningarna i

  • Medlem
  • 2005-11-13 14:12

Problem med Videora Ipod Converter!

Jag har laddat hem programmet och installerat det. Men sedan när jag ska öppna de får jag felmeddelandet: Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet. Vad ska jag göra för att få programmet att fungera? Har provat att installera om det en gång utan några lyckade resultat.

installera om?

1
Bevaka tråden