Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vägrar att anslutas...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon hjälpa mej med det här, ja skaffade en ipod för ett par dagar sedan och allt har funkat som det ska men när ja försöker gå in på "Music Store" står det att "iTunes kunde inte ansluta till Music Store. Kontrollera att du är ansluten till nätverket och försök igen."
så, hur ska jag få det att funka?

  • Medlem
  • 2005-09-03 09:42

Du har något program igång som troligtvis blockerar anslutningen. Haft likadant problem då man har nedladdningsprogram eller dylikt igång.

Tack för hjälpen , det var (det idiotiska ) antivirusprogramet som blockade anslutningen, undra bara varför, för den höll inte på att uppdateras eller nåt...

Ursprungligen av DOWN101:

Tack för hjälpen , det var (det idiotiska ) antivirusprogramet som blockade anslutningen, undra bara varför, för den höll inte på att uppdateras eller nåt...

SÅ man kan inte ha antivirusprogram samtidigt som man laddar ner musik där?!?
VÄRDELÖST!!!!!!!!!!!!!
Vilket program var det?
Jag har Panda antivirus samt Norman firewall.
Ska jag helt enkelt stänga dem för att det ska fungera?

Ursprungligen av The Plague:

SÅ man kan inte ha antivirusprogram samtidigt som man laddar ner musik där?!?
VÄRDELÖST!!!!!!!!!!!!!
Vilket program var det?
Jag har Panda antivirus samt Norman firewall.
Ska jag helt enkelt stänga dem för att det ska fungera?

Om "Music Store inte fungerar när du har antivirusprogramet på, så pröva stäng av det.
Jag har "Norton Internet Security som virusskydd , vet inte varför den blockar anslutningen, så ska det inte vara (tror ja ... är väl något fel för det var samma sak när jag skulle ansluta internet på datan, det e antagligen nån inställning man kan fixa till...

Ursprungligen av DOWN101:

Om "Music Store inte fungerar när du har antivirusprogramet på, så pröva stäng av det.
Jag har "Norton Internet Security som virusskydd , vet inte varför den blockar anslutningen, så ska det inte vara (tror ja ... är väl något fel för det var samma sak när jag skulle ansluta internet på datan, det e antagligen nån inställning man kan fixa till...

Jag har oxå Norton men för mej funkar det ...

Ursprungligen av DOWN101:

Om "Music Store inte fungerar när du har antivirusprogramet på, så pröva stäng av det.
Jag har "Norton Internet Security som virusskydd , vet inte varför den blockar anslutningen, så ska det inte vara (tror ja ... är väl något fel för det var samma sak när jag skulle ansluta internet på datan, det e antagligen nån inställning man kan fixa till...

Har samma problem, men hur stänger jag av norton?! HJääälp!

Jag hade ett liknande problem...gick då in i ZoneAlarm och sa ja till all iTunes-aktivitet. Nu funkar det perfekt! Gott!

  • Medlem
  • 2005-09-11 15:27

Ipoden hittas inte i Itunes

Jag har haft min ipod mini i nu en vecka. Hade inga problem med den till en början, men nu har itunes börjat strula. Jag kan ladda batteriet så ipoden ansluter ju till datorn, men jag får ingen kontakt med itunes. Någon som stött på detta problem om kan veta vad det beror på?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-11 15:33
Ursprungligen av Rixus:

Jag har haft min ipod mini i nu en vecka. Hade inga problem med den till en början, men nu har itunes börjat strula. Jag kan ladda batteriet så ipoden ansluter ju till datorn, men jag får ingen kontakt med itunes. Någon som stött på detta problem om kan veta vad det beror på?

kör en reset. menu+mittenknapp tills den startar om och visar äpple.

Min iPod Nano fungerar inte !

Jag fick min Ipod nano i julklapp å har fortfarande inte kunnat använda den Jag fick den begagnad å den funkade bra första gången jag lyssnade på låtarna som redan fanns. Men sen efter jag försökte byta ut låtarna så funkar det inte längre. Varje gång jag ska sätta på den så kommer det upp en bild med en mapp å en "varningsskylt" (en triangel med ett utropstecken i) och så står det "www.apple.com/support/ipod" Jag har försökt gå in där å kollat men hittar inte problemet ..
Och så har jag en till fråga. Måste man ha iTunes för att fixa med låtarna, räcker det inte bara med att man går in på Flyttbar fil å lägger in låtarna ?

1
Bevaka tråden