Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EDIT: Till er med liknande konverteringsproblem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ni stöter på problem liknande detta så finns en lösning.
Om ett filnamn är längre än 59 tecken långt, så tar itunes inte emot filen.

"Hade uppe en tråd, men det verkar som om den är borttagen, så jag frågar igen:

Vissa av de filmer jag konverterat med videora kommer inte in i iTunes när jag försöker lägga in som där. Det kommer inget felmeddelande eller så, utan ingen film vill in när jag väljer att lägga in fil.

Av 75st konverterade filmer så var det 59 som funkade att lägga in och resten vill sig bara inte. Jag vet att 7st av dem är svcd, kan det ha med det att göta, och hur löser jag det isf?"

  • Medlem
  • 2005-11-09 14:26

Jag har också problem med ngra av filmerna jag konverterat. Fattar inte vad det är, på en film så fungerade cd 2 och 3, men inte 1 och 4. För mig så kommer filmen in i iTunes, sedan så säger den ifrån då jag synkar mot "poddy". Använder mig av H264 > CBR, 320*240, one pass, 768 kbps, 29.97 fps, keyframe interval 250 och 1:1 ratio

  • Medlem
  • 2005-11-09 19:06
Ursprungligen av cwolf:

Jag har också problem med ngra av filmerna jag konverterat. Fattar inte vad det är, på en film så fungerade cd 2 och 3, men inte 1 och 4. För mig så kommer filmen in i iTunes, sedan så säger den ifrån då jag synkar mot "poddy". Använder mig av H264 > CBR, 320*240, one pass, 768 kbps, 29.97 fps, keyframe interval 250 och 1:1 ratio

Det kan lätt bli fel när man använder sig av 768 kbps och man ska föra in filmerna i iPoden. Eftersom det bara är den "average biraten som är 768kbps så kan visse delar av filmen få en högra bitrate än detta. Och iPoden klarar ju av högst 768kbps när man använder sig av h.264. Vet många som har haft problem med just detta.

  • Medlem
  • 2005-11-09 19:24
Ursprungligen av FIIZ:

Det kan lätt bli fel när man använder sig av 768 kbps och man ska föra in filmerna i iPoden. Eftersom det bara är den "average biraten som är 768kbps så kan visse delar av filmen få en högra bitrate än detta. Och iPoden klarar ju av högst 768kbps när man använder sig av h.264. Vet många som har haft problem med just detta.

Precis detta var problemet. Jag har nu sänkt bitraten och det fungerar perfa. Tack!

läs om meddelandet cwolf, jag har editat

  • Medlem
  • 2005-11-09 16:41

Jag tror ändå inte det är det. Jag får in dem i iTunes, och de 4 delarna har samma namn, typ blabla cd1, blabla cd2 o s v , ändå går bara 2/4

  • Medlem
  • 2005-11-09 19:06

Det kan vara problem med ljud filen. Om ljudfilen heter nånting "muxed" så kan inte ipod ta emot den. eller om den gör det så kommer det inget ljud.

1
Bevaka tråden