Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild till alla låtar på ett album?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-28 15:39

Hej

När jag försöker lägga till en albumbild till en låt, så verkar den bara sparas till just denna låt, och sedan måste man göra om proceduren att dra in bilden till låten för alla andra låtar på albumet.

Är det verkligen såhär, eller är det någon inställning som jag missat att göra för att bilden ska visas på alla låtar i det akttuella albumet? Visas bilden på alla låtar när de väl kommer in i Ipoden, jag kör dem nu bara i Itunes?

Jag kanske gör helt fel när jag lägger till bilder, nu gör ni som använder er av bilder för att på ett smidigt sätt få dem till respektive låt i albumen?

Ursprungligen av cwolf:

Hej

När jag försöker lägga till en albumbild till en låt, så verkar den bara sparas till just denna låt, och sedan måste man göra om proceduren att dra in bilden till låten för alla andra låtar på albumet.

Är det verkligen såhär, eller är det någon inställning som jag missat att göra för att bilden ska visas på alla låtar i det akttuella albumet? Visas bilden på alla låtar när de väl kommer in i Ipoden, jag kör dem nu bara i Itunes?

Jag kanske gör helt fel när jag lägger till bilder, nu gör ni som använder er av bilder för att på ett smidigt sätt få dem till respektive låt i albumen?

Markera låtarna i albumet och ta "visa info"

sen kan du dra in bilden till "bildmatrial" som finns åt höger och då borde bilden bakas in i alla.

Du kan tillochmed ta en bild från internet, högerklicka och ta kopiera. Markera bildmatrialrutan och trycka control-V ¨så kommer bilden in där!

det gillar jag väldigt mycket.

  • Medlem
  • 2005-11-10 14:28

[QUOTE="tajroo"]

Du kan tillochmed ta en bild från internet, högerklicka och ta kopiera. Markera bildmatrialrutan och trycka control-V ¨så kommer bilden in där!
QUOTE]

Det gör jag också... men... d är tråkigt att det tar sån pass tid att binda bilder till flera låtar samtidigt. förstår inte varför. det är ju bara några enstaka kB som ska överföras.

  • Medlem
  • 2005-10-28 18:23

Ah, det var ju lite lättare då

Dock kommer det nog ta ett tag att lägga in bilder till alla låtar, men det är väl smällar man får ta

Ursprungligen av cwolf:

Ah, det var ju lite lättare då

Dock kommer det nog ta ett tag att lägga in bilder till alla låtar, men det är väl smällar man får ta

Jag använder Utilitunes den hämtar automagiskt albumomslag sedan kan man enkelt klicka för "spara till alla låtar på albumet".

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-11-16 11:31
Ursprungligen av Relayer:

Jag använder Utilitunes den hämtar automagiskt albumomslag sedan kan man enkelt klicka för "spara till alla låtar på albumet".

Något liknande skulle jag vilja ha till windows någon som har något förslag?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-11-10 11:01

Kan man inte få att iTunes lägger till bild automatiskt när man importerar ett album??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-16 23:53

Googla på iArt. kostar visserlingen lite, men det funkar asbra!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-06 14:47
Ursprungligen av xtrem:

Googla på iArt. kostar visserlingen lite, men det funkar asbra!

De funka inte för mej, den la visserligen in massa bilder till låtarna, men de vill inte visas i ipod'en senare

När jag lägger till bild till albumen markerar jag låtarna i iTunes sen kollar jag på amazon eller så och bara direkt från internet drar bilden dit där man ser bilden i itunes, som är inställt på "Valt Spår"

1
Bevaka tråden