Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken blir nästa funktion för iPod?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, först kom musik, sen foto och nu video. Vad är nästa?

OBS, detta är inte vad ni vill ska komma, utan vad ni tror kommer

GPS, kamera, radio och mobil!

japp... ipoden kommer utvecklas mer och mer till en handdator...

dock tror jag GPS kommer sist av de som står ovan... om man ska se det hela som en tidsaxel..

spel kanske?

Radio tror jag inte kommer, inte än på ett långt tag iallafall. Känns som att radio inte är så populärt längre, dock tror jag på kamera. Mobil kommer nog också..

  • Medlem
  • 2005-11-09 23:00

Tror inte på några sådana funktioner. Ipoden är en musikspelare och kommer inte att få funktioner som förstör det. Videofunktionen är redan på gränsen. Handdator har apple redan misslyckats med i Newton.

Jag tror på utveckling inom "de rörliga bilderna". En större skärm tror jag definitivt kommer komma i nästa generation. Mer utrymme. Vissa av oss behöver nog upp och över 100GB när vi snart har samlat på oss ett större video bibliotek.

Vi får dock inte glömma att iPodens utveckling nu mera går jämsides med iTunes och ITMS. Funktionerna på iPoden ska fungera och syncas med iTunes. Och då ser vi gärna en trådlös sådan så att iPoden alltid kan vara kopplad till stereon och syncas automatiskt och trådlöst när man kommer hem.

Jag tror också att man kommer kunna använda Wifi, och köpa musik och video via ipoden, om man är på ett ställe där Wifi finns (på tågstationer tillexempel).

Jag tror även att filmer kommer att komma, när det kommer ipods med större skärmar.

  • Medlem
  • 2005-11-09 23:10

kaffekokare och integrerat strykjärn! kanske en tjejversion med lucka där bak med smink och spegel

Ursprungligen av OveR-:

kaffekokare och integrerat strykjärn! kanske en tjejversion med lucka där bak med smink och spegel

Hahah
Spänningen är olidlig... återstår att se, men inget är omöjöligt längre i dagens läge!
Låt Apple göra sitt jobb, det blir bra i vilket fall som helst i slutändan!

Jag skulle inte bli förvånad (men glad!) om Apple presenterade en iPod som kan spela upp HD-videor, i upplösningen 1280x720, dom är redan en bit på väg och h.264 är ju perfekt ämnat för det. Apple har ju redan trailers som använder HD (High Definition).

Kom ihåg var ni hörde det först

Det jag tror att apple fixar till härnäst för att hålla sig kvar på marknaden och anses ha bäst spelare är: bättre batteri, större/bättre skärm, mycket bättre tvout så man faktiskt kan kolla på shyssta filmer, radio, kamera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-10 09:03

norsk ordlista

Nästa funktion är kommer varken att bli GPS eller radio. Med tanke på hur strömkrävande färgskärm och videuppspelning är så är det batterier och mindre strömkrävade processorer som apple kommer att fokusera på dom kommande månaderna.

Jag hoppas på längre batteridrift större hårddisk samt större skärm å bättre matriel i skalet som inte repar..........Vi kan åka till månen men inte skapa repfritt matriel..*suck*

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 18:06

Jag tror nog bara på små uppgraderingar, såsom bättre batteritid, annan form på ipoden som gör den bättre för film, bättre TV-out, men jag tror inte de kommer ta bort den repiga baksidan/framsidan på ett bra tag.
/jakob

  • Medlem
  • 2005-11-11 10:07

Holografisk projektions video + Telepatisk ipod :rolleyes:

Ett batteri som klarar att köra video i minst 10 timmar!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-11 12:54

Jag skulle vilja kunna lyssna utan att behöva hörlurar. Alltså en inbyggd högtalare. De högtalare som finns på baksidan av de senare SonyEricsson-telefonerna (k750i, W800 m.fl.) håller riktigt bra kvalité!

Jag tror att det kommer att ta ett tag innan dom släpper en ny Generation. Det första göra är att vänta och vad de andra mp3 företagen kommer att göra. För Apple är aldrig först med någonting utan de väntar ofta till något annat företag har genomfört iden och sedan så bara förbättrar apple den. Man kan tänka mig att det blir lita av en hand dator. För om man jämför med Newton så har ipod redan ett namn på marknad. Det finns många som kommer att köpa en bara för den är ny och den blir också mer omtalad och det leder till att folk får upp ögonen för de extra funktionerna som en hand dator har.

Jag skulle gärna se att företagen utvecklar trådlös förbindelse mellan spelare och hörlurar. skulle vara så smidigt att slippa den långa sladden.. logitech vill ju iaf sträva ditåt:)

jag e nöjd med ipoden som den är.. okej lite mer förbättringar på batteri och skärm.. men ingen jävla mobilgrej.. lixom så står man där med ingaa batteri kvar och man måste ringa nån.. och tänker "kul, inge batteri.. de lyssnade jag upp med musik aja nu får jag börja ta med mobilen iaf." å touchscreen ska de inte vara för de är såå jävla jobbigt. en kaffekokare är faktist ingen dum idé!

Gap less audio playback!

1
Bevaka tråden