Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano vs. Video

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken skall man köpa? JAg skulle väldigt gärna vilja se en bild där båda är med tilsammans med ett referensobjekt så att man kan jämföra storlekarna!

Posta en sådan bild om ni har!

Ursprungligen av SwinginStan:

Vilken skall man köpa? JAg skulle väldigt gärna vilja se en bild där båda är med tilsammans med ett referensobjekt så att man kan jämföra storlekarna!

Posta en sådan bild om ni har!

Duger denna, som låg på apples hemsida?!

Vilken du skall köpa är en funktionsfråga...
iPod Nano: liten, spalar bara musik, finns i två storlekar (2 och 4 Gb)
iPod: Större, spalar musik och film, två storlekar (30 och 60 Gb)

Köp båda om du har svårt att bestämma dig

Som referens till bilden kan jag säga att nano är 9 cm hög.

-jonas

Ursprungligen av jonastorner:

Duger denna, som låg på apples hemsida?!

Vilken du skall köpa är en funktionsfråga...
iPod Nano: liten, spalar bara musik, finns i två storlekar (2 och 4 Gb)
iPod: Större, spalar musik och film, två storlekar (30 och 60 Gb)

Köp båda om du har svårt att bestämma dig

Som referens till bilden kan jag säga att nano är 9 cm hög.

-jonas

Tck så mycket, men ajg såg också den där. Villa ha något "matigare" där man kan se dem från sidan också, samt kanske ett kreditkort som referens. Jag tycker bilden på nanon där någon håller den i handen är ganska bra som referens, önskar att det fanns en lika dan för video!

Fler bilder

-jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 18:03

Jag tycker du ska köpa en nano helt klart. Visst det är tufft med video, men hur kul är det att kolla på en film på 2,5"? Inte speciellt upphetsande. Möjligt kunde nano ha 6GB men jag klarar mig duktigt bra med 4GB, det är inte direkt så att man hinner lyssna igenom 4GB låtar på 30min.

Den ser trots allt sjukt bra ut den här nya videovarianten, frågan är bara om man inte skall prioritera formfaktorn på nanon, jag har aldrig haft en ipod, men nano har definitivt fångat min uppmärksamhet!

Tack för bilderna förresten!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 18:54
Ursprungligen av SwinginStan:

Vilken skall man köpa? JAg skulle väldigt gärna vilja se en bild där båda är med tilsammans med ett referensobjekt så att man kan jämföra storlekarna!

Posta en sådan bild om ni har!

Vilken du ska köpa? Asså Nanon och den andra är ju två helt olika produkter skulle jag vilja säga... Lite som att jämföra Opel med BMW.

Självklart är de olika, men båda har ju sina fördelar. Vad jag är ute efter är att se om G5 är tillräckligt liten för att nanons storlek inte längre skall överväga g5:ans funktioner. Litet är bra, men ganska litet och mycket utrymme kan ev. vara bättre!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-18 19:20

Funderar också på vilken jag skall köpa... otroligt svårt så jämförande bilder hade inte varit fel. vadå Opel och BMW? dålig jämförelse dock... snarare Volvo V70 eller S80 :P:D

  • Medlem
  • 2005-10-18 19:34
Ursprungligen av Stenelo:

Funderar också på vilken jag skall köpa... otroligt svårt så jämförande bilder hade inte varit fel. vadå Opel och BMW? dålig jämförelse dock... snarare Volvo V70 eller S80 :P:D

Eller ännu bättre, X5:an eller 1serien....

Ursprungligen av Stenelo:

Funderar också på vilken jag skall köpa... otroligt svårt så jämförande bilder hade inte varit fel.

har du kollat lite längre upp i tråden?

-jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 23:40

Lite referens bilder för iPod nano

iPod nano jämfört med 5 kreditkort

Asså tröttnar aldrig folk på dom här trådarna. Nano eller G5an är som att fråga sig själv. Ska jag köpa en hus med 2 r.o.k eller ett med 5 r.o.k. Självklart köper man rummet huset med utrymmet man behöver eller kommer att behöva.

Hallå eller...=P

  • Medlem
  • 2005-10-18 23:46

hur stor är G5 jämfört med minin?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 00:00
Ursprungligen av Xelar:

hur stor är G5 jämfört med minin?

Den är ju som G4an bara det att G5an är lite tunnare.
Jag trodde först att G5an var bredare än G4an, men så var inte fallet.
Så det här stämmer nog ganska bra in på storleks skillnaden mellan mini och G5.

Håller med Xelar. Det är ju två helt olika mp3-spelare, man väljer ju den man har mest behov utav.

tack pite_jacke ! bra bilder! Nu blir det en Nano, utan tvekan. Undra om man orkar vänta på leveranstiden för att få den graverad eller om det är slugare att ta den från en vanlig affär?

Vet någon om man får mecenat-rabatten i vanliga butiker också, eller om det endast är på sidan?

först tyckte jag att nanon såg ganska liten ut men sen när jag såg den på onoff så ar den ännu mindre än jag trodde..

Nanon äger Man kan lätt ha den runt halsen utan att man störs nånting av den. Underbar produkt

Jag kan upplysa om att mecenatrabatten endast gäller på applestore, ej i butiker samt att min beställda nano ännu inte har kommit, passa er för applestore medandra ord!

1
Bevaka tråden