Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

om man har 2st ipods vad gör man???

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har en ny Ipod 20gb, jag köpte nyligen en 4gb ipod mini till min tjej, men nu har vi ett STORT problem.
eftersom jag har mitt musik bibliotek i iTunes och jag vill ha den för mig själv,
hur gör jag så att min tjej får ett eget musik bibliotek som hon har själv, för nu har vi bara ett musik bibliotek, så fort jag kopplar in hennes ipod så gå iTunes igång och för över MINA låtar, hur gör jag så man kan ha två olika musi biblioteker i iTunes???
jag skulle vilja ha så här om de går att göra så, så fort jag kopplar in Ipod Mini skulle hennes musik bibliotek öppna automatiskt och när jag koppar in min ipod 20gb så skulle mitt bibliotek öppnas.

jag har bara installerat ett iTunes. ska jag installera iTunes jag fick med när jag köpte Ipod Mini???

plz heeeeelp me

Om ni har PC skulle jag tipsa om att ni gör ett varsit "konto"(görs nånstans i kontrollpanelen) på datorn, detta gör att ni kan ha två olika iTunes(utan att behöva installera det två ggr alltså - men när du loggar in på ditt konto är det vad du styr och ställer med som gäller, samma för henne...) där låtlistorna inte ska blandas ihop.

Annars kanske man kan fixa två olika bibliotek att använda sig av i iTunes?!?
Nån som vet?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-26 07:41

Jag tvivlar på att iTunes kan hantera två olika bibliotek för samma användare. Däremot , som The Plague skriver, så får man separata bibliotek om man skapar fler användare på datorn.

Ett annat alternativ är ju att stänga av autosynkningen (sök mer info om det via sökfunktionen på sidan), då har ni ett gemensamt bibliotek med alla låtar, men hanterar vad som ska ligga på iPodarna manuellt.

• Medlem
  • 2005-11-11 20:35

Finns det ingen annan lösning??

så som iTunes är uppbyggt så skulle jag också kunna rekommendera att ni gör varsin spellista. Alla låtar ni har ligger i biblioteket och därifrån tar ni respektive låtar till varsin lista (Nisses spellista - Annas spellista) och importerar till era iPods.
MEN istället för att "drag-N-drop" hela spellistan (som sedan antagligen visas under spellista i ipoden, så markera isåfall låtarna och dra över dom på så vis, hänger ni med?
Men ifall de där med att ha två konton fungerar med iTunes så är de smidigast skulle jag tro. Sitter ni på Mac så fungerar även konton där också och skulle gissa att principen är densamma som på PC, har själv inte testat men ändå. Lycka till, nu väntar mitt glas vin !

ställ så att ipodarna autosynkar med spellistor istället för med biblioteket. då kan ni skapa era egna spellistor utan att behöva krångla med flera konton. det lär fungera.

Ursprungligen av nosheoldwoman:

ställ så att ipodarna autosynkar med spellistor istället för med biblioteket. då kan ni skapa era egna spellistor utan att behöva krångla med flera konton. det lär fungera.

Vi skrev säkert under samma tidpunkt så ja hann inte se ditt inlägg förens ja postade mitt. Kanske uppfattas som "repris" men så du vet hur det ligger till ang. mitt inlägg

Det kanske tillochmed går att göra olika mappar där spellistor ligger i, och ange dom som synkning, då kan ni ha flera spellistor.

1
Bevaka tråden