Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Rassel" i vissa låtar vid hög effekt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-12 18:05

Jag har haft min Ipod Video ett tag, men tycker jag märker ett konstigt ljud i vissa låtar. När jag spelar med minna större lurar (sennheiser hd555), så låter vissa intensiva låtar rassligt i ljudet, ungefär som att man skulle spela i ett par hörlurar som är sönder. Ljudet är alltså inte alls så stort, men om man ska jämföra med ngt så är det så ljudet låter. Jag har även märkt att ljudet när man kopplar ipoden till tv:n inte är så bra, försöker jag få en högre volym så blir det också rassligt.

Är det bara jag som är känslig och försöker hitta fel, eller kan det vara ngt konstigt med min ipod?

Jag har EQ:n på "rock", och då jag kör mina större lurar så kör jag säkert på 80-90% volym

• Medlem
  • 2005-11-12 18:16

Provat mig runt lite mer, verkar mest vara ett album som har detta ljud. Det kanske inte är något fel med Podden ändå. Dock kvarstår det med att det är svårt att få ut ngt högt ljud till TV:n, har ngn tips på hur man kan lösa det?

• Medlem
  • 2005-11-13 12:31

För mig är det bara 2 låtar på ett album detta problem har uppstått. Och det är ytterst lite, så man knappt märker det.

1
Bevaka tråden