Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ups?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod hade blivit lite sjuk, så jag skrev ett mail till Apple Support och två-tre dagar efter jag hade skickat iväg mitt mail så kommer en snubbe från UPS som gav mig ett paket och sa att jag skulle slå in min vara och så skulle han hämta upp den i veckan.
Nu har det snart gått två veckor han sa att han skulle hämta upp den.

Har även gått till posten och där tar dom inte emot UPS-varor (eller vad man ska kalla det)...

Till min fråga... Jag kanske missuppfattade det gubben sa, ska jag skicka iväg mitt paket, isånnafall vars?
Varför dykar han inte upp och hämtar den? Vad ska jag göra?

Peace out, Mangoleeee....

Ring applesupporten och fråga. Jag lovar; de bitts inte.

Ursprungligen av minimunk:

Ring applesupporten och fråga. Jag lovar; de bitts inte.

Men fan vad jobbigt, det var ju bara jobbigt att skriva det här inlägget.
Pallar inte att ringa runt, det är väl deras uppgift att ringa mig isånnafall.

Ursprungligen av Mangola:

Men fan vad jobbigt, det var ju bara jobbigt att skriva det här inlägget.
Pallar inte att ringa runt, det är väl deras uppgift att ringa mig isånnafall.

Suck, tycker du det är jobbigt att ringa några telefonsamtal och skriva ett litet inlägg kommer du att få ett väldigt tungt liv.

Ursprungligen av Kayano:

Suck, tycker du det är jobbigt att ringa några telefonsamtal och skriva ett litet inlägg kommer du att få ett väldigt tungt liv.

Har alltid hatat att prata i telefon. Speciellt till olika leverantörer.
Förra sommaren skickade jag in en bildskärm på lagning och ringde dit varannan dag, fick den efter 3-4 månader.. Efter någon veckas egentliga väntetid.

Jaja skitsamma.
Kollade upp på Apple's hemsida om min "Repair Status"

Det står att statusen är Closed, vad ska det betyda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-16 07:36

Om du ORKAR läsa papprena som du fick med står det att du måste ringa UPS och boka en tid för upphämtning av paketet.

Hela förförandet är det många som har diskuterat här i forumet om du hade ORKAT söka.

Jag fick också lämna min iPod på samma sätt.
Du ska själv ringa och säga till att dom ska hämta den (ring apple support)
Observera att du kan komma att få en fet räkning på 1200kr på denna ups lämning vilket jag fick men reklamerade den och sen så brydde ingen sig om att få oss att betala räkningen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-20 15:47

Gör man rätt och ringer UPS (inte Apple) precis som det står in papprena för att boka upphämtning så får man ingen räkning.

När jag skickade in min Mini så fick UPS-snubben med sig iPoden direkt så jag behövde inte ringa

Ursprungligen av thecrazy88:

När jag skickade in min Mini så fick UPS-snubben med sig iPoden direkt så jag behövde inte ringa

Jo, så var det för mig med. Hade vi bara tur eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-21 23:27
Ursprungligen av femton:

Jo, så var det för mig med. Hade vi bara tur eller?

en schysst UPS-kille.

Ursprungligen av thecrazy88:

När jag skickade in min Mini så fick UPS-snubben med sig iPoden direkt så jag behövde inte ringa

Här med...
Kommer med Lådan, jag stoppar ner min ledsna iPod och han tar med sig hela paketet inkl. iPod.
Jag ringer UPS så dom får en order och vips var det klart. Mycket smidigt och snabbt gick det.

UPS som Apple anlitar har en otroligt dålig service. Du får vara hemma en hel dag för att vänta på en UPS leverans som i mitt fall inte en kom. APPLE´S SERVICE SUCKS!

Ursprungligen av sture.bengtsson:

UPS som Apple anlitar har en otroligt dålig service. Du får vara hemma en hel dag för att vänta på en UPS leverans som i mitt fall inte en kom. APPLE´S SERVICE SUCKS!

Testade du ringa UPS och höra när dom skulle dela ut den? Det brukar alltid jag göra och då slipper man vänta hemma hela dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 22:34
Ursprungligen av sture.bengtsson:

UPS som Apple anlitar har en otroligt dålig service. Du får vara hemma en hel dag för att vänta på en UPS leverans som i mitt fall inte en kom. APPLE´S SERVICE SUCKS!

1. Hur UPS levererar paket har väl egentligen inte att göra med hur Apples service är?
2. det är inte bara UPS. alla stora budfirmor jobbar 8-17 och deras kunder är företag inte privatpersoner. företag finns på plats 8-17 och oftast är flera personer på plats.
jag jobbar själv extra i budbranchen, och med 1 lastbil full med paket så vet du inte när du ska vara på en viss adress. tänk dig själv om alla ville bestämma vilken tid de skulle få sina paket levererade.

1
Bevaka tråden