Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det FÅR inte hända :O

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tappade min ipod igår när jag gick hem ifrån skolan, den 'gled' ur handen( jag vet, klumpigt gjort, vantarna gjorde inte saken bättre)
Den fick lite repor, men det funkade. Jag lyssnade mer på vägen hem, och då funkade den bra.
Idag så gick jag till skolan, och då började den hacka lite, men den funkade.
Sen, mitt under en lektion, la den av. Nu visas Äpplet, och en ipod med ett "!" visas. Den surrar (?) också.

Så min fråga är, Är den trasig ? :eek:

Ursprungligen av Ipod_flickan:

Jag tappade min ipod igår när jag gick hem ifrån skolan, den 'gled' ur handen( jag vet, klumpigt gjort, vantarna gjorde inte saken bättre)
Den fick lite repor, men det funkade. Jag lyssnade mer på vägen hem, och då funkade den bra.
Idag så gick jag till skolan, och då började den hacka lite, men den funkade.
Sen, mitt under en lektion, la den av. Nu visas Äpplet, och en ipod med ett "!" visas. Den surrar (?) också.

Så min fråga är, Är den trasig ? :eek:

Så dåligt. Jag känner en som kastar sin mini i golvet var och varannan minut och den har funkat i över ett halvår (sedan hon fick den) och funkar fortfarande.

Ett !-tecken säger du? Ja, det är hårddisken som inte funkar ok. Hade samma problem efter ett fall ner i asfalt. men, tur som jag hade, så startade den upp igen efter 10min igen, efter massa !-tecken. Hårdisken alltså. Tycker synd om dig, man tänker, varför gjorde jag det? Vilken ipodmodell var det? Om du har garanti kvar kan du ju alltid försöka få den lagad, har du det? Nu när jag "hjälp" dig, kan inte du skicka in en bild till denna tråd, jag vill se på skadorna :/
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=50737
min ipod med buckla är på 2:a sidan!
Hoppas det går fint med dig och din ipod!

Ursprungligen av martin_stenmark:

Ett !-tecken säger du? Ja, det är hårddisken som inte funkar ok. Hade samma problem efter ett fall ner i asfalt. men, tur som jag hade, så startade den upp igen efter 10min igen, efter massa !-tecken. Hårdisken alltså. Tycker synd om dig, man tänker, varför gjorde jag det? Vilken ipodmodell var det? Om du har garanti kvar kan du ju alltid försöka få den lagad, har du det? Nu när jag "hjälp" dig, kan inte du skicka in en bild till denna tråd, jag vill se på skadorna :/
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=50737
min ipod med buckla är på 2:a sidan!
Hoppas det går fint med dig och din ipod!

Jag vet inte riktigt vilken modell det var, inköpt på Siba för 2 månader sen, 2005 står det på baksidan av ipoden. 4 GB.
Garantin finns, ska testa få den lagad om inget funkar.
Har lagt till bilderna i det andra forumet.

Kan bara hoppas på att det går på försäkringen, och att jag inte behöver lägga ut en massa pengar på att få den lagad

Jamen ipod mini har en hårddisk. Detta gör att den är mindre stöttålig än andra flash-baserade mp3 spelare som ipod shuffle eller ipod nano. Den har ju då roterande skivor som informationen läses av på, och att det snurrar gör att den inte klarar lika mycket slag och vold som flash-spelare. I dom är det nämligen inga rörliga dela. Möjligtvis "hold" knappen Tack för att du lade upp bilderna!!

Ursprungligen av Ipod_flickan:

Jag tappade min ipod igår när jag gick hem ifrån skolan, den 'gled' ur handen( jag vet, klumpigt gjort, vantarna gjorde inte saken bättre)
Den fick lite repor, men det funkade. Jag lyssnade mer på vägen hem, och då funkade den bra.
Idag så gick jag till skolan, och då började den hacka lite, men den funkade.
Sen, mitt under en lektion, la den av. Nu visas Äpplet, och en ipod med ett "!" visas. Den surrar (?) också.

Så min fråga är, Är den trasig ? :eek:

Har du provat att starta den i felsäkert läge?
Slå på och av hold varefter du trycker ner meny och valknappen samtidigt i minst 6 sekunder eller tills apple logotypen visas/// Ooak1m

Ursprungligen av Ooak1m:

Har du provat att starta den i felsäkert läge?
Slå på och av hold varefter du trycker ner meny och valknappen samtidigt i minst 6 sekunder eller tills apple logotypen visas/// Ooak1m

Lol det är diagnostikläge inte felsäkert. Tror du har använt PC för länge

  • Medlem
  • 2005-11-18 17:47
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Lol det är diagnostikläge inte felsäkert. Tror du har använt PC för länge

fel igen det är "soft reset". "diagnostic mode" kommer du in i genom att göra en resett och när du ser äpplet så håller du inne select+rewind

Ursprungligen av Muppo:

fel igen det är "soft reset". "diagnostic mode" kommer du in i genom att göra en resett och när du ser äpplet så håller du inne select+rewind

ok var inte helt säker... svårt att komma ihåg alla fåniga kombinationer. men felsäkert läge var det iaf inte

  • Medlem
  • 2005-11-18 23:38
Ursprungligen av Se[BBB]e:

felsäkert läge var det iaf inte

Nä felsäkert läge är bara något idiotiskt som gates & Co kör med för att deras system krashar så ofta

Ursprungligen av Muppo:

Nä felsäkert läge är bara något idiotiskt som gates & Co kör med för att deras system krashar så ofta

Jag hållar med men felsäkert kan vara jävligt bra å ha om Windows krånglar... Tacka vet jag OSX

  • Medlem
  • 2005-11-19 13:58
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag hållar med men felsäkert kan vara jävligt bra å ha om Windows krånglar... Tacka vet jag OSX

jo det är klart att det fixar en del probs i windows men skulle man haft mac så skulle man aldrig ha fått de problemen

1
Bevaka tråden