Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcast, vilken tag?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-19 12:02

vad ska jag ha för tag ifylld för att iPoden ska veta att det är en Podcast och sortera filen som en sådan i hårdvaran?

har försökt med genre= Podcast men det funkar inte, väljer man att visa podcasts i main menyn kommer helt enkelt inga upp trots att jag har några laddade ..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-19 13:51

tjohoo, det här kan nån säkert .. .. komjen nu

Har de inte redan rätt tag? För alla som jag har prenumererat på har kommit in i Podcast-menyn..

Om du prenumererar på någon podcast via iTunes så hamnar de rätt fårn början men du kan inte ladda ner enstaka avsnitt och få dem att hamna i podcastmenyn tyvärr.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-19 14:22

aaaah .. använder inte iTunes nämligen .. men det måste ju gå, det är säkert bara nån tag som behöver ändras så han tar rätt .. annars får jag väl skapa en smart playlist eller nåt ..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-19 15:23

Skulle inte den som har nån podcast liggande där kunna kolla alla taggar som är ifyllda? Pliiiz

Jag har inte automatiskt synkning och drar helt sonika över mina podsändningar till iPoden. Och nu med den senaste iPoduppdateringen kommer de till rätt ställe på iPoden. Det skapas ett eget litet Podcastbibliotek automatiskt .Fråga mig inte hur det funkar men funkar gör det.

Och jag tittade lite på en av filerna och det står ganska lite om den. Det enda är egentligen är att det står "podcast" under genre (förutom spårnamn och "album").

1
Bevaka tråden