Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer det funka?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-18 18:02

Hej, köpte en Ipod Video för en vecka sen i USA. Idag var jag nere på teknikmagasinet och köpte en vägguttagsladdare, kommer den funka till min Ipod från USA eller måste jag köpte nån konverter som gör att strömmen endast blir 110V (Som i usa)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 18:48

det är samma iPod som säljs i hela världen så det ska gå utmärkt. däremot så har jag inte hört mycket positivt om teknikmagasinets grejer. så det kanske inte funkar iaf. men lycka till.

• Medlem
  • 2005-11-18 23:33

Vägguttagsladdaren var värdelös. Har haft ipoden på laddnings i ca 7 timmar och batterienivån är fortfarande röd. Blir nog att lämna tillbaka den imorron.

Tack för upplysningen då köper jag inte sån skit då.

• Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-19 00:32

Sluta köpa nå budget crap och köp apples original grejer!

Det kostar men är värt det.

• Medlem
  • 2005-11-19 16:14
Ursprungligen av FnuX:

Sluta köpa nå budget crap och köp apples original grejer!

Det kostar men är värt det.

varför vara dum när man kan vara smart? Man får ju testa sig fram men till slut kommer det alltid nånting som funkar lika bra och är billigare, så varför betala för mycket? innan ingick väggladdaren nu ska man behöva betala 250 kr extra.. det är inte alla som är gjorda av pengar

Word!

inget är så fint som apples orginal saker. Du kommer ALDRIG hitta något så fint som apples produker och tillbehör, för de har ju patent på sin design, så ingen kan göra lika fina. "Word" up my ass.

jag har aldrig haft problem med min apple väggladdare men den va dyr men fin... så det var värt det.

Ursprungligen av martin_stenmark:

inget är så fint som apples orginal saker. Du kommer ALDRIG hitta något så fint som apples produker och tillbehör, för de har ju patent på sin design, så ingen kan göra lika fina. "Word" up my ass.

LOL WTF tror du att apple har patent på USB laddare?

• Oregistrerad
  • 2005-11-19 23:59
Ursprungligen av Se[BBB]e:

LOL WTF tror du att apple har patent på USB laddare?

Patent på designen menade han nog (om man nu an ha det)

• Medlem
  • 2005-11-20 03:16
Ursprungligen av pite_jacke:

Patent på designen menade han nog (om man nu an ha det)

ja det kan man ha, man kan ha patent på en särskild form också. men ofta att jag bryr mig om hur änden på min sladd ser ut när jag ska resa nånstans, tror du jag går runt med den i handen eller, vad spelar det för roll om den är vit eller svart när man bara ser den då man ska ladda, på hotellet eller vart det nu blir... när man kan få en laddare för 100 istället för 250 så skiter jag i designen, bara man nu hittar en fungerande

Ja jag har då en orginalladdare som jag kan citera "© 2004 Apple Computer Inc. All rights reserved" Personligen tycker jag detta låter som ett patent. Självklart menade jag designen, nämnde jag tom inte "patent på design". Ni är så roliga :D.
Allvar? Tror ni inte man kan ha patent på en design? Om man köper en dyr stol tex för 100000, är inte den patenterad för sin design då eller? Ni är hysteriskt roliga..

OverR- : det beror ju på vilken image man har. Jag skulle aldrig tvinga min vackra ipod att bli laddad av en skunkladdare från ett skunkföretag.

• Oregistrerad
  • 2005-11-22 23:44
Ursprungligen av martin_stenmark:

Ja jag har då en orginalladdare som jag kan citera "© 2004 Apple Computer Inc. All rights reserved" Personligen tycker jag detta låter som ett patent. Självklart menade jag designen, nämnde jag tom inte "patent på design". Ni är så roliga :D.
Allvar? Tror ni inte man kan ha patent på en design? Om man köper en dyr stol tex för 100000, är inte den patenterad för sin design då eller? Ni är hysteriskt roliga..

No Offence, Martin!
Men jag förklarade ju bara för se[BBB]e, vad jag trodde du menade.
Det är ju klart att man kan ha patent på design, det var bara det att det kändes så löjligt med en sådan patent på en USB-laddare.

och om du har ipod antar jag att det är en speciell image du vill framföra. Så vad är detta då för dubbelmoral??

1
Bevaka tråden