Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dimmer? finns det nån sån funktion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder min lilla för att lyssna på podcaster och audiobooks när jag ska somna, men problemet är när jag vill ändra nått eller byta kapitel eller likanande, då blir man ju väldigt bländad, våran lilla nano kan ju knäcka extra som ficklampa !

så nu undrar jag helt enkelt om det finns nått sätt att dimma displayen?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-19 21:51
Ursprungligen av tigger:

Använder min lilla för att lyssna på podcaster och audiobooks när jag ska somna, men problemet är när jag vill ändra nått eller byta kapitel eller likanande, då blir man ju väldigt bländad, våran lilla nano kan ju knäcka extra som ficklampa !

så nu undrar jag helt enkelt om det finns nått sätt att dimma displayen?

kan man inte stänga av bakgrundsbelysningen?

Ursprungligen av Dava:

kan man inte stänga av bakgrundsbelysningen?

Då ser man kanske inte vad det står om det är mörkt... Men annars kan man ju naturligtvis stänga av bakgrundsljuset, jag har aldrig på det..

Ursprungligen av thecrazy88:

Då ser man kanske inte vad det står om det är mörkt... Men annars kan man ju naturligtvis stänga av bakgrundsljuset, jag har aldrig på det..

precis som du/ni sa, så kan man ju stänga av, men då ser man ju inte ett jota. tycker det verkar konstigt att det inte går att ställa in nån ljusnivå, om ni tänker på det, så kolla när nanon stänger av bakgrundsbelysningen, då dimmar den faktiskt ner. Så det borde ju inte vara så svårt att lägga in en sån funktion i kommande firmware.

Ursprungligen av tigger:

precis som du/ni sa, så kan man ju stänga av, men då ser man ju inte ett jota. tycker det verkar konstigt att det inte går att ställa in nån ljusnivå, om ni tänker på det, så kolla när nanon stänger av bakgrundsbelysningen, då dimmar den faktiskt ner. Så det borde ju inte vara så svårt att lägga in en sån funktion i kommande firmware.

Jag tror inte det går. Anledningen till att den dimmar när man stänger den har nog med belysningens mekaniska uppbyggnad att göra, och inte med mjukvarueffekter. Så jag tror inte mjukvaran har tillgång till att reglera spänningen till belysningen, eller att den opererar framgångsrikt på modifierad spänning/strömstyrka.

1
Bevaka tråden