Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Why?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt länge nu och snälla snälla kan någon hjälpa mig...
Det händer absolut nada när jag kopplar in min ipod i min PC.
Jag har prövat 4, av de 5 r:en. Reset, retry och restart och reinstall. Jag kan ju inte "restore" min ipod eftersom jag inte kan koppla in den.

Ringde till ipod support och dom ville att jag skulle betala 459:- för att få hjälp via telefon?!
Min kompis tipsade om den här sidan och sa att det fanns kunnigare människor här som hjälper till av ren välvilja.... är det sant? Känner mig ganska korkad, men är inte teknik är inte min starka sida :rolleyes:

Tacksam för alla svar.

Anna

Ursprungligen av annasl:

Jag har försökt länge nu och snälla snälla kan någon hjälpa mig...
Det händer absolut nada när jag kopplar in min ipod i min PC.
Jag har prövat 4, av de 5 r:en. Reset, retry och restart och reinstall. Jag kan ju inte "restore" min ipod eftersom jag inte kan koppla in den.

Ringde till ipod support och dom ville att jag skulle betala 459:- för att få hjälp via telefon?!
Min kompis tipsade om den här sidan och sa att det fanns kunnigare människor här som hjälper till av ren välvilja.... är det sant? Känner mig ganska korkad, men är inte teknik är inte min starka sida :rolleyes:

Tacksam för alla svar.

Anna

Har det funkat förut?
Testa lite olika portar på datorn.
Jag hade samma problem när jag försökte koppla in min iPod via Pc-card USB2 portar. Testade sen Firewire och gamla USB1. Båda funkade perfekt (om än väääldigt långsamt m USB1)

Ursprungligen av almlen:

Har det funkat förut?
Testa lite olika portar på datorn.
Jag hade samma problem när jag försökte koppla in min iPod via Pc-card USB2 portar. Testade sen Firewire och gamla USB1. Båda funkade perfekt (om än väääldigt långsamt m USB1)

Samma här. Hade problem med att datorn inte hittade ipodmin, min 20 gig hittar den alldeles utmärkt.

Hursomhelst.

Köpte en firewire kabel och kopplade in min'n till FW porten (PC). Den hittade den direkt och vad jag inbillar mig går det snabbare att föra över låtar. MEN den laddar inte samtidigt så tänk på att din iPod är laddad när ni använder Firewire porten. Har ett 800 kort och det är en jäkla fart med det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-21 23:26

Den laddar om du har ett sådant firewirekort som har en "molex"-kontakt i datorn och får ström därifrån. en "mini" firewirekontakt laddar inte.

har du testat den på en annan dator?

Ursprungligen av xtrem:

Den laddar om du har ett sådant firewirekort som har en "molex"-kontakt i datorn och får ström därifrån. en "mini" firewirekontakt laddar inte.

har du testat den på en annan dator?

Har bara testat på en dator och den verkar inte ladda samtidigt.
Men jag ser till att den är laddad så den inte "mountas av" pga strömbrist.

Ursprungligen av xtrem:

Den laddar om du har ett sådant firewirekort som har en "molex"-kontakt i datorn och får ström därifrån. en "mini" firewirekontakt laddar inte.

har du testat den på en annan dator?

Nä jag har inte en "liten" firewire port, jag hörde att det kanske kan bero på att firewire porten inte är installerad? Jag sökte nämligen efter den och jag kan inte hitta den på min dator... som sagt är jag inget geni på det här, men jag kanske måsta köpa en sladd som kan koppla om från fw till usb? Hörde även då att det inte var "kompatibelt", vilket jag tolkade som att det är omöjligt ungefär...
Det fungerar utmärkt på min kompis pc som jag har använt hela tiden. Man tycker ju att en 3 månader gammal stationär dator borde ha en fungerande fw port?

1
Bevaka tråden